Jump to content

HenryV

Leden
  • Content Count

    64
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

HenryV last won the day on November 13 2019

HenryV had the most liked content!

Community Reputation

9 Neutraal

About HenryV

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    e-Niro ExecutiveLine Aurora Black Pearl

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dit geldt voor de Niro, niet voor de e-Niro (waar dit topic over gaat). De e-Niro heeft een trekgewicht van 0 en een maximale kogeldruk van 75 kg (voor zover ik het uit de documentatie kan halen).
  2. Uit de FAQ van de e-Niro: Q: Heeft de e-Niro het vermogen om iets te trekken of een fietsendrager te kunnen dragen? A: De e-Niro heeft geen kogeldruk maar een laadgewicht van 75 kg dus ook geen trekgewicht en mag geen aanhangwagen of een lichte caravan trekken
  3. Ik dacht hier ook last van te hebben maar het bleken gecupte achterbanden te zijn. Na het omwisselen van de zomer- naar winterbanden is het weer heerlijk rustig.
  4. https://renses-online.nl/gebruikte-autos/21640762/kia-e-niro-executiveline-64kwh-ex-btw-direct-leverbaar https://renses-online.nl/gebruikte-autos/21542024/kia-e-niro-ex-btw-executiveline-64kwh
  5. Ik wil de auto wel op tijd voorverwarmen, maar niet opladen. Hiervoor heb ik een locatiegebonden laadschema gemaakt op tijden dat de auto meestal niet aan de paal hangt (tussen 8 uur 's ochtends en 5 uur 's middags). Vertrektijd ingesteld op 7 uur, gewenste temperatuur 21 graden. Na 5 uur 's middags de auto met de laadpaal verbonden en de paal geactiveerd. De sessie start (lampje is groen) maar er wordt niet geladen. Vanochtend om 7.32 kreeg ik een melding in de app dat het laden is gestart en ik zie dat er zo'n 2.5 kWh getrokken wordt op de groep. Toen ik wegreed was de auto .i.g. lekker warm.
  6. En daarom zeg ik ook dat het gaat om de hoeveelheid brandstof. Terug naar de tabel die ik eerde gepost heb: op de rit Eindhoven-Roermond wordt er bij 90 km/u 6500 gram CO2 uitgestoten en bij 110 km/u 7800 gram. Dus ondanks dat de rit langer duurt levert dit 20% minder CO2 op.
  7. De tabel geeft de uitstoot per km weer, niet per tijdseenheid. De hoeveelheid CO2 hangt namelijk af van de hoeveelheid brandstof die je op het traject verbruikt en niet van de tijd die het kost om die hoeveelheid te verbruiken. Volgens de gegevens op ZERauto (HOE ZUINIG IS DE KIA NIRO) verbruikt de Niro Hybrid bij 90 km/u over het traject van 52 km 2,47 liter en bij 110 km/u 3,05 liter.
  8. Studie van CE Delft: Langzamer is zuiniger Over de router Eindhoven-Roermond (52 km) levert dit de volgende uitstoot km/u g/km totaal 90 125 6500 100 140 7280 110 150 7800 120 165 8580 130 180 9360 Een snelheid van 110 km/u geeft een 20% hogere uitstoot van CO2 t.o.v. 90 km/u ongeacht hoe lang je over de afstand doet
  9. Ik weet niet of het temperatuur gerelateerd is, ik heb hier in de afgelopen winter geen problemen mee gehad. Nu gaat de klep ook bij mij moeilijk open, druk ik op de bovenkant dan gaat het al soepeler. Ik zal dit eens met de garage opnemen.
  10. HenryV

    Software updates

    Mijn auto heeft vorige week bij de 15.000 km beurt een update gekregen en heeft nu versie EUR.11.47.52.542.101.2
  11. Vandaag de 15.000 km beurt gehad plus een update van de software. Schijnt een nieuwe kaartversie te zijn dus het zal mij benieuwen.
  12. Gisteren een rit van 345 km gereden alles op maximum snelheid + 5 op de teller waar mogelijk. Bij aankomst nog 45 km range over. Vandaag 255 km max 105, bij aankomst nog 200 km range
×
×
  • Create New...