Derrek Posted December 21, 2021 Posted December 21, 2021 Kia heeft in de originele accessoires een hoes voor de voor- en zijruiten voor de Niro. Heeft iemand deze hoes al Hoe bevalt deze ? En hoe bevestig je hem? Ik heb gezocht naar een filmpje op Youtube maar kan niets vinden. Quote
Sometimes Posted December 21, 2021 Posted December 21, 2021 Zit vast om de deuren, om de spiegels en onder de ruitenwissers. Als je naar deze site gaat en dan iets naar beneden scrolt, dan kan je de montage-instructie (PDF) downloaden (heb 'm ook als bijlage in deze reactie gezet): https://www.mobisparts.eu/accessories/detail/4022 G5723ADE00_FI_Ice_Sunscreen_01.pdf Quote
Murcielaygo Posted December 21, 2021 Posted December 21, 2021 Ik heb dan wel geen Niro, maar heb wel deze hoes al zo'n kleine 10 jaar bij mijn Picanto. En dat bevalt mij erg goed.Zoals al aangegeven bevestig je 'm aan de deuren, spiegels en onder de ruitenwissers.De gelinkte instructies zijn duidelijk, alleen is het in mijn ervaring makkelijker de hoes op de ruit te leggen en dan over de deuren te doen ipv eerst 1 deur, dan de ruit en dan de andere deur.Ik doe altijd voorruit, linker deur, rechter deur, dan de wissers op de onderrand, nu de spiegels en dan op slot.Opbergen precies andersom, bij een natte hoes hang ik 'm meestal met een wasknijper in de hal te drogen boven de mat.En in de zomer ideaal als zonnescherm omdat dit OP de ruit zit ipv erachter, dat scheelt flink wat warmte in de auto.Het is geen goedkoop ding, maar precies op maat en degelijk, dus het wat mij betreft zeker waard. Is mijn volgende auto weer een Kia, dan koop ik ook daarvoor deze hoes. 1 Quote
Murcielaygo Posted December 21, 2021 Posted December 21, 2021 Vandaag in Vordeelvanger: Maar die is dus niet precies op maat en bedekt ook je zijruiten niet. Dat eerste is geen echte ramp, maar de zijruiten is echt ideaal; DAT maakt de hoes zijn geld waard... Quote
gjcvro Posted December 22, 2021 Posted December 22, 2021 En je achterste ruiten dan? Kun je dan niet beter een hoes over de hele bovenkant hebben? Quote
Murcielaygo Posted December 22, 2021 Posted December 22, 2021 Ik heb op een vorige auto zo'n hoes over alles gehad en vond dat eigenlijk maar gedoe.Sowieso een probleem met de antenne, maar ook een groot ding, dat niet fijn op te bergen is.Eens temeer omdat die "capuchon" van een "open" stof was (beide modellen die ik had), dus echt kletsnat werd en dat ook lang bleef. Deze hoes is van een kunststof gemaakt.Met de pasvormhoes heb je meer dan genoeg zicht waar het ertoe doet. Nog steeds meer dan menig bestelbusje.Maar ieder zijn ding natuurlijk... Quote
gjcvro Posted December 22, 2021 Posted December 22, 2021 Ja, sorry, ik wil door alle ramen kunnen zien dus ik vind die andere maar een halve oplossing. Quote
Derrek Posted December 23, 2021 Author Posted December 23, 2021 Ik heb er een besteld. Geen idee over de levertijd. Ik hoop voor de zomer... Quote
Recommended Posts