Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zit er aan te denken om de Kia navigatiesysteem in mijn Kia Cee'd SW van 2016 te vervangen voor een Android systeem. Nu heb ik gehoord dat voor het aansluiten van de standaard Kia achteruitrijcamera een aparte interface moet gebruiken. Nu heb ik gezocht op internet, maar eigenlijk dit niet gevonden. Heeft iemand een idee wat voor interface dit is en waar ik die kan kopen.

Alvast bedankt,

Sander

• 4 maanden later...
Geplaatst

Beste,

De originele camera werkt op 6v.

Aansluiting gaat over 4 draden van de originele navigatie naar achteren in de achterklep.

kleuren zijn geel/videosignaal zwartoranje/massa video ......

Kans is groot dat dit niet gaat werken tenzij je zeker weet dat de voeding uit je android komt. 

Zoniet kan je de voeding halen van het achteruitlicht met een weerstand zodat je 6v hebt. ( best wel een zekering ertussen plaatsen )

Kijk ook voor je trigger signaalvan achteruit of je deze ook moet hebben.

Geplaatst

Leuk bedacht, maar zomaar "een weerstand" gaat niet werken.
Als je dit al gaat doen, gebruik dan een spanningsregelaar. Een weerstand kan alleen bij een stabiele voedingsspanning (heeft een auto niet) en een stabiel stroomverbruik (heeft een camera niet).
En dan kan het videosignaal ook nog eens NTSC zijn ipv PAL, waardoor het alsnog niet werkt!

Dus probeer dit niet als je niet weet wat je doet!

Geplaatst (aangepast)

Beste,

Camera zit er al 2 maanden in en werkt perfect van eerste dag tot vandaag en vele dagen erachter.

Elke wagen is al reeds in bezit van een spanningsregelaar anders zou iedere wagen vuur vatten door overspanning op de autobatterij terwijl men rijd.

NTSC en PAL komt op het zelfde neer voor gebruik van je wagen. Het enigste verschil is de frames/sec en geloof mij vrij dat kan je enkel zien bij tv's niet zo'n onnozel schermpje als je navigatie.

Tenzij je picanto 120km/h achteruit rijdt?

Een stabiele spanning en stroom heb je enkel nodig voor zware hoogwaardige verbruikers, een camera hoort daar belang niet bij.

En bovendien ik zit al 20 jaar in de elektronica dus niet weten wat ik doe is een belediging.

De originele kia navigatie kost 2dehand bijna tussen de 500 a 900 euro dus het zou enorme daling zijn qua waarde van u wagen.

Maw niemand ga u wagen willen overkopen omdat er aan geknutseld is omdat het geen origineel onderdeel is. Lees u garantie heel goed want die gaat de prullenmand in zodra je zo iets doet.

aangepast door boyac
Geplaatst

Beste Boyac,

Het gaat mij niet om jouw persoonlijke installatie.
Het gaat er mij om dat je hier even wat termen neerpleurt als waarheid, die mensen met minder ervaring als zodanig kunnen aannemen en daarmee dingen stuk kunnen maken.

Zoals bijv. "een weerstand" maar je geeft niks aan over de waarde van die weerstand. Dat kan ook niet, want die is afhankelijk van de voedingsspanning en het verbruik van je camera. Dat je begint over de spanningsregelaar van de auto zegt niks. Voor een stabiele voeding van je camera zou je een spanningsregelaar zoals een 7806 (voor 6V, wat ik overigens een "vreemde" spanning vind) moeten gebruiken. Alleen dan weet je dat de spanning naar de camera blijft wat deze moet zijn, los van de boordspanning van de auto.

En dat je het verschil tussen NTSC en PAL zo bagatelliseert ben ik het ook niet mee eens. Er is een verschil in de frequentie van de beeldopbouw EN in de resolutie. Als je een NTSC-beeld al goed op een PAL- scherm krijgt zul je letterboxing krijgen. Andersom zal het beeld vervormen of croppen, beide niet wenselijk voor een achteruitrijcamera.

En dat je 20 jaar ervaring zou hebben is leuk. Moet ik nu zeggen dat ik al 32 jaar met elektronica bezig ben? En daarnaast 20+ jaar met printers?

Nogmaals, het gaat mij erom dat ik niet wil dat er misinformatie op het forum staat, om mensen te behoeden voor toekomstige fouten en/of problemen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...