Jump to content

Harco van Hees

Leden
  • Posts

    3
  • Joined

  • Last visited

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    Kia Sportage III

Harco van Hees's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post
  • Reacting Well
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Reputation

  1. Dag xtra40, Ik begreep dat het bij Diesel iets minder speelde vanwege hogere druk en zelfontbranding in de cylinders bij Diesel. Mogelijk zit ik verkeerd hoor, maar Diesels zijn er al zo lang en Directe inspuiting bij benzine is na 2000 pas echt doorgebroken. En een vraag: Wat is EGR ?
  2. Dag Peter, Dank voor je reactie, het stelt me al heel wat geruster. Ik zal eens kijken op het skodaforum, goede tip. Heb je een idee van het "prijskaartje" ? Ik krijg namelijk het idee dat het wel eens duur kan zijn
  3. Dag beste KIA-rijders, Sinds mei ben ik de (trotse) bezitter van een KIA Sportage III - 1.6 GDI - bouwjaar 2011. Nadat ik me verdiept had in wat GDI nu exact betekende (Direct ingespoten benzine motoren) kwam ik er ook achter dat er berichten waren over problemen als gevolg van dat direct inspuiten. In een normale (atmosferische ?) motor, zuigt de cylinderkop het mengsel lucht met benzine naar binnen. Bij een GDI zuigt de cylinderkop alleen lucht naar binnen. De benzine wordt namelijk rechtstreeks ingespoten. Bij de normale motor reinigt de meegezogen benzine de inlaatkleppen. Doordat er na de ook olie en koolstof van de verbranding aanwezig is, krijg je aanslag op de inlaatkleppen. Hieronder video's die dat uitleggen. Weet iemand of dit een serieus probleem wordt bij GDI motoren (de teller geeft nu 137.000 km aan - speelt dat dan al of later) Mijn vraag is drieledig: Is dit nu een serieus (toekomstig) probleem ? Blijkbaar scheelt het veel of je premium benzine gebruikt ofwel de Super-plus. Klopt dat ? De laatste vraag betreft wat hiertegen te doen. Ik kom diverse oplossingen tegen maar wat werkt écht (uit ervaring): - Spuitbussen met zeeschuim (zie filmpje) - Walnoot-stukjes over de kleppen blazen - Een olie-opvangsysteem (zie filmpje) Zie deze video's https://youtu.be/0rkZ_4spT14 titel GDI Engines and Carbon Deposits | Know Your Parts https://youtu.be/T-B4VRxAtbw titel Do Oil Catch Cans Actually Work? https://youtu.be/u6UeJXkzDW8 titel: Does Seafoam Actually Work in a Car? (with Proof) Dank je wel
×
×
  • Create New...