In september 2016 een splinter nieuwe Kia Picanto gekocht in vol vertrouwen dat ik hier een probleemloze auto aan zou hebben.
Maar helaas.
Vrijdag 6 oktober 2017
Bij een kilometerstand van slechts 18312 km. moest onder garantie de hele distributieketting en geleiders al vervangen worden. Dat is op zich al vreemd te noemen. Maar goed.
Woensdag 7 december 2022
Na 77686 kilometer gereden te hebben moest voor de 2e keer de distributieketting vervangen worden. Gelukkig ook nog onder garantie.
Nu september 2024 en met slechts 23841 kilometer gereden te hebben, is opnieuw geconstateerd dat de distributieketting weer in zijn geheel vervangen moet worden. Inmiddels is de 7 jaar garantie voorbij en trekt KIA fijntjes de handen hier van af.
Ik ben een zeer nette gebruiker van deze auto die zich netjes aan de voorschriften houdt, maar dit is onverteerbaar dat dit nu de 3e keer is dat die ketting vervangen moet worden. Wat voor shit kwaliteit wordt hier gebruikt of verstaan de monteurs bij de KIA dealers hun vak soms niet. Uit meerdere bronnen heb ik hier en daar wel vernomen dat dit vaker voor schijnt te komen, dus nu dit verhaal maar eens op dit forum gezet in afwachting van reacties. Maar eerlijk gezegd ben ik wel klaar met dit merk.