M.M. Posted September 20 Share Posted September 20 In september 2016 een splinter nieuwe Kia Picanto gekocht in vol vertrouwen dat ik hier een probleemloze auto aan zou hebben. Maar helaas. Vrijdag 6 oktober 2017 Bij een kilometerstand van slechts 18312 km. moest onder garantie de hele distributieketting en geleiders al vervangen worden. Dat is op zich al vreemd te noemen. Maar goed. Woensdag 7 december 2022 Na 77686 kilometer gereden te hebben moest voor de 2e keer de distributieketting vervangen worden. Gelukkig ook nog onder garantie. Nu september 2024 en met slechts 23841 kilometer gereden te hebben, is opnieuw geconstateerd dat de distributieketting weer in zijn geheel vervangen moet worden. Inmiddels is de 7 jaar garantie voorbij en trekt KIA fijntjes de handen hier van af. Ik ben een zeer nette gebruiker van deze auto die zich netjes aan de voorschriften houdt, maar dit is onverteerbaar dat dit nu de 3e keer is dat die ketting vervangen moet worden. Wat voor shit kwaliteit wordt hier gebruikt of verstaan de monteurs bij de KIA dealers hun vak soms niet. Uit meerdere bronnen heb ik hier en daar wel vernomen dat dit vaker voor schijnt te komen, dus nu dit verhaal maar eens op dit forum gezet in afwachting van reacties. Maar eerlijk gezegd ben ik wel klaar met dit merk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted September 20 Share Posted September 20 Dat is een apart verhaal. Ik rij zelf een Picanto uit 2011, een TA. Jouw auto is waarschijnlijk een FE en naar mijn weten is de motor hetzelfde, maar de ECU anders.Uit mijn hoofd is er bij mijn auto ooit een recall gedaan op de kettingspanner. Maar verder heeft mijn auto nooit problemen gehad met de ketting. Pas bij ruim 275.000km (na 11 jaar) begon de ketting hoorbaar te worden en is deze vervangen...En dat is inmiddels alweer 25.000km en 1 jaar geleden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.M. Posted September 20 Author Share Posted September 20 1 uur terug, zei Murcielaygo: Dat is een apart verhaal. Ik rij zelf een Picanto uit 2011, een TA. Jouw auto is waarschijnlijk een FE en naar mijn weten is de motor hetzelfde, maar de ECU anders. Uit mijn hoofd is er bij mijn auto ooit een recall gedaan op de kettingspanner. Maar verder heeft mijn auto nooit problemen gehad met de ketting. Pas bij ruim 275.000km (na 11 jaar) begon de ketting hoorbaar te worden en is deze vervangen... En dat is inmiddels alweer 25.000km en 1 jaar geleden... Juist daarom. Mijn KIA is ook een TA versie. Ben hiervoor opnieuw bij een KIA dealer geweest die het zelf ook vreemd vonden, maar daar zelf niets mee konden doen. Advies van hun is om dit met het hoofdkantoor van KIA uit te vechten. Wordt een typisch kastje na.ar de muur verhaal. Overigens is bij mij nooit een recall door KIA gedaan. Als ik jouw verhaal (Murcielaygo zo lees) dan is er bij mijn KIA iets serieus mis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted September 21 Share Posted September 21 Los van mijn verhaal durf ik ook wel te stellen dat er wat mis is; een RIEM hoor je iedere 100.000km preventief te vervangen, een ketting doende pas als deze hoorbaar aan het slijten is...Dat van die recall kan natuurlijk al VOOR 2016 geweest zijn, dat zou ik moeten opzoeken. Als dat is neem ik aan dat dit in de productie al is meegenomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.