Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

bsmidtable

Leden
  • Aantal Items

    15
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Over bsmidtable

  • Verjaardag 03-01-1976

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Oosten des landes
  • Hobby's
    Duiken, fitness, mountainbiken
  • Werk
    Geestelijke Gezondheidszorg
  • Auto
    Kia Sorento 2.4. EX. MT

bsmidtable's Prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente Badges

0

Reputatie

  1. Ik krijg dit op de één of andere manier niet voor elkaar. Helaas...
  2. https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2&ik=d3f8c1f088&view=att&th=13dc18c4266d5ab6&attid=0.1&disp=inline&realattid=1431046184136343552-1&safe=1&zw Hierbij de foto van hetgeen er onder het stuurhuis bungelt
  3. Wederom gesproken met de dealer. Deze halen de auto aankomende week op en zullen kia nederland er naar laten kjken. Ik zal ze in ieder geval de suggestie doen de binnentemp meter te verplaatsen naar de A stijl, zodat de warmte niet al te snel gevoeld wordt. Nu echter weer wat nieuws gevonden . Ik heb vlak na de aankoop aangegeven dat ik de verlichting rondom het contactslot mistte. Als antwoord kreeg ik te horen dat deze er niet in zat. Tevens, nadat ik de auto één dag in mijn bezit had, startte deze niet alsof de startonderbreker actief werd. Nu zag ik gisteravond onder het stuurwiel door een naad een groen lampje branden. Ik heb vanochtend eens gevoeld en met de tel een aantal foto's gemaakt en wat blijkt??? Zit daar het originele groene contactring (functionerend en wel. Met daaraan een sleutel vastgeplakt. Gezien de vingerafdrukken op de afdekplaat die onder het stof zat van binnen kon ik zien dat er recent aan was gezeten. Dus het raadsel dat de auto niet meer wilde starten (want volgens de dealer startte deze gewoon bij de werkplaats) is dus nu opgelost. Blijkbaar is de sleutel losgekomen van de ring waardoor deze geen contact meer maakte en dus niet meer startte. Ik heb ze nu te kennen gegeven klaar te zijn met dit broddelwerk. Doen zij er niks mee dan zal ik kia nederland en de bovag persoonlijk gaan benaderen hierover. Wordt vervolgd......
  4. Vandaag weer bij de dealer geweest en een monteur mee laten rijden. Deze gaf aan dat het een normale werking is van het systeem. Deze had een digitale meter meegenomen. Deze gaf de gehele rit omstreeks de 26 graden aan, hoewel er veel koudere lucht de cabine in werd geblazen op de handmatige stand. Hij gaf aan dat de sensor wel degelijk werkt ook al staat deze in de handmatige stand. Dit was dus het tegenovergestelde wat een andere medewerker me per tel verteld had. Wel wordt aangegeven dat het inderdaad koud voelt (de lucht die binnen stroomt) maar dat ze er verder niks aan kunnen doen omdat de algemene autotemp op 26 staat. Ook heb ik nog aangegeven dat de ventilatorstand zich soms zelf schakelt....Antwoord: Heb ik geen verklaring voor. Ook nog aangegeven dat de instroom bij de voeten bij de bestuurder warm wordt en bij de passagiersstoel koude lucht binnenstroomt....Antwoord: Dat is technisch niet mogeljk omdat de lucht door een buis gaat...En laat me dan maar gek zijn...het is toch echt zo. Deze week ga ik dan maar eens een rit maken in een andere sorento met hetzelfde systeem zodat ik kan beoordelen of het inderdaad klopt wat men zegt maar ik moet zeggen dat me een gevoel van "genaaid worden" me bekruipt. Iemand anders ook die ervaring dat de koude luchttoevoer extreem koud aanvoelt?? Ik kom in ieder geval met koude handen uit de auto en dat met 23 graden?!
  5. Het betreft idd een kia dealer. Ik ben iig al blij dat het niet aan mijn waarneming ligt. Ik hwd ook al een idee dat er niks of mee geknutseld is ipv over te gaan naar een gedegen reparatie. Ze gaven aan een nieuwe interieurfilter te hebben geplaatst, nieuwe module, en nu nieuwe binnen en buitentemp sensor. Volgens hen ise niks mis met de verwarming.; k heb een idee dat men wel weet wat het is maar dat het duur wordt voor hen en daarom over gaan op lapwerk. Ik heb nog bovag garantie en zal hen bij in gebreke blijven hen inschakelen
  6. Wederom bedankt allen, Ik zal dit morgen terugkoppelen naar de dealer. Hopen dat ze het nu voorgoed in orde gaan maken. Ik zou het anders ook niet meer weten. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar als ik de auto start en ik zet de verwarming in de manuele stand op 23 graden en de instroomsnelheid op twee blokjes (ventilatorstand) zet, dan gaat deze na verloop van tijd vanzelf op stand drie blazen?!
  7. Net een stuk gereden. Het blijkt dat de auto na ongeveer een half uur tot 45 minuten wederom koud weg blaast. Het maakt verder geen verschil of ik hem op auto stand heb staan of manueel bedien. Net contact gehad met de dealer. Deze vertelde me dat de auto inderdaad wat koude lucht in kan blazen met als reden dat de verwarming in eerste instantie te warm binnen blaast. Wanneer ik hem dan instel op bijvoorbeeld 23 graden dan zal de temp in eerste instantie ongeveer 26 binnen laten stromen waarop deze dat later compenseert met koude lucht totdat de gewenste temp bereikt wordt. (alleen bij auto stand. Ik had hem echter in de mauele stand staan. Aan het begin was het aangenaam waarop ie later weer ijskoude lucht naar binnen liet stromen. Het lijkt er nu op dat we wat weggezet worden als zeikerds die niet weten hoe zon systeem werkt, maar ik heb wel meer dan 1 auto gehad maar nog nooit meegemaakt dat een verwarming op manuele stand koud blaast. Ze hadden wel aangegeven dat ze meerdere sensoren vervangen hadden en ze zullen nu de aftersales manager laten bellen met ons om het probleem op te lossen. Ik denk zelf dat we maar eens een rit gaan maken in een soortgeljke sorento zodat we zelf kunnen beoordelen of het inderdaad aan ons ligt.
  8. Gisteren de auto terug gekregen van de dealer. Ik heb nog niet de info wat er nu aan gedaan is. Daar ga ik dus nog even achteraan. Wel heb ik gisteren getracht de de zelfdiagnose weer uit te voeren, maar dat lukt dus niet meer. Eerlijk gezegd wordt ik nu wat wantrouwend en vraag me af of het mogelijk is dit deel te blokkeren zodat ik geen zelfdiagnose niet meer uit kan voeren. Misschien wat vergezocht maar vind het nu wel vreemd dat ik dat nu ineens niet meer uit kan voeren. Weet iemand of dit mogelijk is?
  9. Zoals beloofd even een update. De auto is nu sinds vorige week dinsdag bij de dealer. Afgelopen vrijdag gaven ze me hjet bericht dat het probleem erkend wordt alleen weten ze nog steeds niet wat de oorzaak is. Ik ga er dan vanuit dat de sensor vervangen is. De auto staat nu een week later nog steeds daar en nog steeds is er niets over bekend. Ik heb hem nu iets meer dan een maand en ik heb hem denk ik hooguit een week bij huis gehad. Nja, nu kan ik wel zeggen dat ik een erg zuinige sorento heb
  10. Dank allemaal voor de reacties. Ik zal het terugkoppelen naar de dealer en zal de uitkomsten ervan toevoegen.
  11. Ik zag in één van de eerdere topics al dat de E4 code niet bestaat? Dan maar weer terug naar de dealer met dit verhaal en hopen dat dit het dan ook is.
  12. Het is dus inderdaad één van de sensoren. Als foutcode geeft hij een E4 en een E5 aan. Is ook bekend waar de E4 voor staat?
  13. Hallo, Mijn Sorento uit 2003 blaast na ongeveer 45 minuten rijden koude lucht. Wat ik daarna ook doe, niks lijkt te helpen. Het lijkt er ook op dat het spulletje totaal ontregeld is. Pas als ik hem op 26 graden of meer zet dan wordt het wat warmer. Wanneer ik hem dan wat lager zet is het wederom misse boel. De auto is ondertussen al 2 keer terug geweest bij de dealer. De eerste keer werd deze gereset en is er een nieuwe unit ingezet. De tweede keer een nieuw interieurfilter. Dat was dus niet de oorzaak. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??? Betreft overigens een 2.4 EX, benzine MT
  14. Hallo allen, Dank voor de reacties. Dan is het even niet anders ...Wat dat zelf inbouwen betreft van wat ledjes....Ik sla dat deel maar beter over voordat straks de hele auto brand
  15. Ik heb sinds vorige week een sorento uit 2003. Een aantal ledjes doen het niet. Deze worden vervangen. Wat ik me nu alleen afvraag is of de cruisecontrol bediening aan het stuurwiel ook verlicht zou moeten zijn.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...