Jump to content
marsb

Magentis 2.0 SE op LPG

Recommended Posts

Ik heb onlangs een KIA Magentis uit 2004 op LPG G3 gekocht. Nu lees ik hier op dit forum veel over KIA' s met problemen op LPG. Geldt dit ook voor deze 2.0 motor, de 1997cc variant, met 136PK? Moet hiervan ook regelmatig de kleppen worden gesteld? Kosten?

Een week geleden ging bij het motormanagement lampje branden. Dit laten uitlezen bij de dealer en die zei dat het kwam door een slecht gasmengsel op LPG en waarschijnlijk een defecte gasinjector oid en dat ik dit moest laten nakijken bij de LPGspecialist. Is dit zo of moet ik toch naar mijn kleppen laten kijken?

Ik hoor het graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels heb ik naar de kleppen van mijn Magentis laten kijken en wat schetste mijn verbazing, deze motor heeft hydraulische klepstoters, dus geen kleppen stellen. Dit in tegenstelling tot alle problemen met de 2.0 CVVT motoren.

Het slechte lopen af en toe op gas bleek te komen door vocht dat bij de regelunit van de LPG kon komen onder de moterkap door, hij haperde alleen af en toe als het hard regende. Ik heb de regelunit nu extra beschermd tegen vocht, dus denk ik dat de problemen nu verleden tijd zijn. Voorlopig wel althans.

Ben nu eerlijk gezegd toch een stuk geruster op mijn aankoop na alle horror verhalen die ik zo op internet las mbt KIA' s op LPG. Het lijkt er toch op dat deze 2.0 SE motor wel goed op LPG zou moeten lopen. Ik twijfel alleen nog over een smering systeem (flashlube oid). Je leest hier zoveel verschillende verhalen over. Werkt het nu wel of niet? En heeft het een meerwaarde?

Grtz,

Marcel

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 op 10 kun je makkelijk halen op lpg. De auto nodigt ook niet uit tot hard scheuren, maar meer tot lekker cruisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels heb ik naar de kleppen van mijn Magentis laten kijken en wat schetste mijn verbazing, deze motor heeft hydraulische klepstoters, dus geen kleppen stellen. Dit in tegenstelling tot alle problemen met de 2.0 CVVT motoren.

Het slechte lopen af en toe op gas bleek te komen door vocht dat bij de regelunit van de LPG kon komen onder de moterkap door, hij haperde alleen af en toe als het hard regende. Ik heb de regelunit nu extra beschermd tegen vocht, dus denk ik dat de problemen nu verleden tijd zijn. Voorlopig wel althans.

Ben nu eerlijk gezegd toch een stuk geruster op mijn aankoop na alle horror verhalen die ik zo op internet las mbt KIA' s op LPG. Het lijkt er toch op dat deze 2.0 SE motor wel goed op LPG zou moeten lopen. Ik twijfel alleen nog over een smering systeem (flashlube oid). Je leest hier zoveel verschillende verhalen over. Werkt het nu wel of niet? En heeft het een meerwaarde?

Grtz,

Marcel

Let in ieder geval goed op je oliepeil ivm de hydraulische klepstoters. Bij mij heeft de vorige eigenaar bij een cilinder de klepstoters in de kop laten zakken.... met als gevolg dat ik nog maar op 3 cilinders reed.

Een mooi plaatje van de werking zonder en met olie vind je trouwens hier: http://www.motoetc.com/home/2010/03/hydraulic-valve-lifters/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...