Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Knipper lichten en achteruitrij lichten vervangen met LED

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ach led zet je er in omdat het mooi brand en je geen oranje gloed hebt in je kop en achter lichten

@bartje-x

ik ben ook al op zoek geweest naar dat relay maar volgens mij zit deze niet in onze rio daar word alles geregeld door een

controlunit

maar misschien heeft er iemand wat wagen schema's heeft ???

Geplaatst (aangepast)

Maar als dat via een control unit gedaan wordt. Zou het dan ook ingesteld kunnen worden? Misschien bij de dealer ofzo?

Of zouden ze daar niet zo goed zijn?

Ik heb nog wel eventueel dit gevonden:

http://www.ebay.com/...r#ht_3202wt_910

Maar ik weet niet of dit goed werkt want ze willen dat je hem parallel zet met de LED

aangepast door Bardje-x
Geplaatst

Deze zouden zeker moeten werken ze zijn mischien wat aan de grote en zware kant

Maar dan gaan ze waarschijnlijk ook wat langer mee en kunnen ze wat meer hebben

Geplaatst (aangepast)

Gaan de LEDs dan ook niet minder fel branden? ik probeer er achter te komen welke ik het beste kan plaatsen maar ik kan er zelf even niet uit komen. Ik heb een PY21W 30 SMD LED lampje gehaald. Ik weet niet precies hoe die geschakeld staan maar ik zou toch met behulp van een rekensom dit uit moeten kunnen rekenen?

Bijvoorbeeld: van die 30 SMD LEDs staan er 5 rijen van 6 in paralel. Even aan nemen dat zoon LEDje 20mA trekt. Dan trekt elke rij 10x 20mA. dat is 100mA totaal.

Normaal gesproken zou zoon hallogeen lampje 21 watt trekken.

Dan wattage gedeeld door spanning is stroom. 21W / 12V is 1.75A

Om de weerstand uit te rekenen moet ik dan die 100mA aftrekken van die 1,75A ?

Dus moet die weerstand 1,75A - 0.1A = 1,65A gaan trekken.

Dus voor de weerstand spanning gedeeld door stroom is weerstand. 12V / 1,65A = 7,27 Ohm

Zou dit een logische rekensom zijn of ben ik nu heel gek bezig? :P

Sorry voor de lange rekensom ;)

aangepast door Bardje-x
Geplaatst

Ledjes blijfen gewoon net zo fel knipperen als dat ze normaal ook doen die weerstand is alleen maar om de computer in de maling

te nemen zo dat het snelle knipperen ophoud

Die weerstanden hebben de zelfde weerstand als een normale 21 wath lamp zeg maar

Het type lamp is inderdaad PY21W let wel even op dat de pootjes aan de onderkant ofset hebben deze staan op 120 graden tgn over elkaar

Geplaatst

Let erop als je een weerstand er tussen plaatst, dat deze erg heet wordt, dus niet op de bekleding (achterlichten) of op bedrading plaatsen, maar gewoon op metaal schroeven met ruimte vrij rondom.

Geplaatst

Ja klopt. Maar als je een weerstand hebt van 50 watt die blijft denk ik nog best koel. Sowieso hoeft die die 21 watt niet constant te kunnen verdragen maar, om de seconde. Ik denk dat het wel even duurt voordat die echt heet wordt. Of heb ik dit fout?

Geplaatst

weerstand word vrij snel warm maakt niet uit welke je neemt

maar wat de WIZARD al zegt niet een andere draad hangen of tegen iets wat kan smelten of kan branden

ik heb ze voor me koplampen ook gebruikt en daar hagen ze op een beugeltje zo dat ik niet hoefe te boren maar onder een bestaande bout kon zetten

Geplaatst
Ja klopt. Maar als je een weerstand hebt van 50 watt die blijft denk ik nog best koel. Sowieso hoeft die die 21 watt niet constant te kunnen verdragen maar, om de seconde. Ik denk dat het wel even duurt voordat die echt heet wordt. Of heb ik dit fout?

Dat valt best tegen, als je met pech langs de weg komt met geruime tijd de alarmlichten aan worden ze echt heet. Het zijn weerstanden dus alle stroom wordt ook omgezet in warmte. Kijk maar naar de constructie, aluminium en koel ribbels.

Verstuurd vanaf een Samsung Galaxy S3 via Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...