Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Sportage rijders,

Ik heb een vraagje passen de velgen van een Sportage 2 ook op een Sportage 3 dit i.v.m. aanschaf winterbanden plus velgen.

M.v.g.

Geplaatst

volgens mijn dealer niet dus ik heb nieuwe gekocht, naar andere Sp3 rijders zeggen dat ze wel passen, ik was misschien te goed gelovig maar wie weet kan je je setje (of 1 wiel) bij je dealer ff laten passen ??

Geplaatst

ik had voor mijn sp2 stalen velgen met winterbanden, deze pasten niet op onze sp3, liepen tegen de remklauwen aan. Het beste kun je gewoon even passen

Geplaatst

6½ x 16 5 x 114.30 x 67.00 ET: 46.00 voor de SP2

6½ x 16 5 x 114.30 x 67.00 ET: 31.50 voor de SP3

De steek is anders.

Geplaatst

De aluvelgen van mijn vorige SP2 passen perfect op de huidige SP3 (heb er heel de vorige winter mee gereden zonder problemen). Ik zou ze dus toch maar even passen als ik jou was ;)

Geplaatst

De aluvelgen van mijn vorige SP2 passen perfect op de huidige SP3 (heb er heel de vorige winter mee gereden zonder problemen). Ik zou ze dus toch maar even passen als ik jou was ;)

Misschien dat de steek van die velgen al niet origineel waren.

In principe lopen de originele velgen van de sp2 tegen de remklauw aan.

Het is niet voor niets dat ze een andere steek hebben.

Heeft ook invloed op het rijgedrag.

Geplaatst

Timo,

Je praat over de steek, maar bedoeld de ET-waarde. Deze is bij de Sp2 46, en bij de Sp3 40,5

Dit verschil is niet heel groot, dus de meeste sp2 velgen met een ET waarde van 46 passen wel. Ze staan alleen 5,5 mm meer naar binnen.

Gr.

Brian

Geplaatst

Timo,

Je praat over de steek, maar bedoeld de ET-waarde. Deze is bij de Sp2 46, en bij de Sp3 40,5

Dit verschil is niet heel groot, dus de meeste sp2 velgen met een ET waarde van 46 passen wel. Ze staan alleen 5,5 mm meer naar binnen.

Gr.

Brian

Klopt wat je zegt dat bedoel ik ook.

Verschil is idd niet groot maar heeft wel een reden dus pas er mee op.

Geplaatst

het ligt er ook aan, hoe bol de spaken zijn, zijn ze bol genoeg naar buiten, dan zullen de wielen passen

Geplaatst

Ik zou het persoonlijk nooit doen, is echt verkeerde zuinigheid.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...