Rio Rio Posted October 3, 2012 Share Posted October 3, 2012 Hoi allemaal, Na een tijdje niet gereden te hebben (been gebroken), vandaag eindelijk weer in staat geweest om weer een stukje te rijden met de Rio. We merkten dat de auto een vrij sportief geluid maakte bij het gasgeven, meer dan normaal in ieder geval. Toch maar even gestopt om onder de auto te kijken.... Op het eerst gezicht niks vreemds kunnen constateren, totdat ik mijn einddemper aanraakte..... Deze schommelde gewoon....!!! Na iets beter gekeken te hebben een breuk gezien in de uitlaat systeem. Precies in het knikje boven de draagarm (denk ik, ben geen auto-monteur). Zo snel mogelijk naar de eerste en beste Kia-garage gereden (niet mijn dealer), en op de brug gezet, ben uitstekend en snel geholpen! Alleen de beste man gaf in eerste instantie aan dat het waarschijnlijk geen garantiegeval zal zijn "omdat dit soort dingen niet zomaar gebeuren........" Ik zal dus wel ergens tegen iets van onderen hebben geramd ofzo was dus de conclusie.... maar toen ik zei dat dat vrij onmogelijk is omdat de breuk PRECIES boven de draagarm zit en de complete draagarm verder onbeschadigd is gaf hij aan dat het misschien toch wel een garantiegevalletje kon zijn.... De uitlaat is even snel met 2 puntjes aan elkaar gelast en heb een afspraak gemaakt met mijn eigen dealer 60km verderop. Ik ben benieuwd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted October 3, 2012 Share Posted October 3, 2012 het ziet er uit als een hele nieuwe breuk en niet zo een van dat je 3 weken geleden iets hebt geraakt en dat er een breuk is ontstaan en die is nu geheel afgebroken de breuk rand is rond om schoon en glimt nog ik ben benieuwd hoe ze dit oplossen maar als er geen zichtbare schade is dan lijkt het mij gewoon garantie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio Rio Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Beetje late reactie, maar uiteindelijk allemaal heel netjes opgelost! Heb wel 3 weken moeten wachten op een nieuwe einddemper, maar kreeg netjes een gloednieuwe picanto mee en ben zeer correct geholpen. Pluim voor Kooijman Utrecht! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts