marreko Posted January 24, 2005 Posted January 24, 2005 vandaag op een glad wegdek biina wat palen geraakt , reed stapvoets op klinkers in woonwijk en vloog plotseling van links naar rechts echt heel vreemd. leek wel of ik door de achterwielaandrijving opzij werd geduwd, ik dacht zon zware wagen zal niet zo snel gaan glijden. toen de schakelaar op 4 wd gedraaid(ex custom) maar dat hielp niets . ik begreep dat het helemaal niet goed is om met de schakelaar op 4 wheeldrive te zetten bij gladheid aangezien je dan op normale stukken straat waar geen gladheid is in de bochten hele rare tegenwerkingen krijgt van het differentieel. ook bij het inparkeren achteruit op een droog stukje weg werd ik met de schakelaar op 4 wheeldrive "tegengehouden"net alsof de handrem er op stond. dus uitkijken met ijzel (logisch) ik bedoel mijn vorige auto golf gti gleed veel minder snel weg op ijzel Quote
Tazteam Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Ik rijdt beroepsmatig met een Nissan Kingcab, in een pick-up uitvoering. Maar met dit weer is het uitkijken want je rijdt vaak alleen met achterwiel aandrijving en daardoor breekt de achterzijde uit, het is wennen tov een voorwielaandrijver. Maar als ik de voorwielen bijschakel in de bocht, dan ligt hij als een blok op de weg, en idd als je dan gaat inparkeren met 4 wheeldrive, zal je aan je stuur moeten gaan hangen, want dan gaat hij gevoelsmatiger meer wringen. Dus blijf ondanks dat je 4 wheeldrive hebt op je hoede. Veilige kilometers. Philip Quote
Centurion Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Marreko, Heb je bij het overzetten van de schakelaar naar 4 WD ook je automaat in neutraal gezet? Indien het een automaat betreft. Anders gebeurt er niets. Groet, Jos Quote
Recommended Posts