Ga naar inhoud

probleem met het stuur


GeertV

Aanbevolen Berichten

Hey Forumvrienden,

Ik ondervind een klein probleem met het sturen.

Tijdens het insturen of inparkeren dus enkel bij lage snelheid of bijna stilstand wordt ik trillingen gewaar. Deze trillingen gaan gepaard met een kloppend geluid dat vermoedelijk afkomstig is van het rechtse voorwiel. Tijdens het gewoon rijden wordt ik niets gewaar.

Ik vermoed dat er iets niet pluis is met een van de stuurstangen. Of kan het iets erger zijn?

Heeft er iemand hier ook problemen mee of ervaring? En zo ja wat is er aan gedaan om dit te verhelpen?

Maandag heb ik een afspraak bij de garage en ze gingen er eens naar kijken.

grts

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites


nope ook niet de ruitenwissers.

Dit gebeurt op ieder moment. Droog, nat en zelfs bij mij ondergrond in de parking waar er zo goed als perfecte egale vloer aanwezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik ondervind een klein probleem met het sturen.

Maandag heb ik een afspraak bij de garage en ze gingen er eens naar kijken.

Ik ben wel nieuwsgierig: wat heeft de dealer gevonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hebben eerste check-up gedaan en niets op het eerste zicht gevonden.

Geen stuurstangen los, nergens iets los gekomen. Verder een ritje gedaan met de technicus. Deze heeft het ook enkele keren gehoord. Denkt dat het uit de stuurinrichting komt.

Volgende week dinsdag gaat de wagen binnen en zullen ze verder zoeken en het probleem oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Wagen is binnen geweest. Hebben op het eerste zicht niets teruggevonden. Alles nogmaals nagekeken en nergens iets tegen gekomen dat problemen zou geven.

Bij enkele testritten is er nogsteeds hetzelfde probleem waarneembaar, zelfs door de garagist en de techniekers.

Dit probleem werd als melding gezet op het meldingsnetwerk van KIA wereldwijd. En volgen dit op.

Dus nogsteeds het probleem en wachten af op een oplossing.

grts

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

Tot op heden nog geen oplossing.

 

Wagen is ervoor terug enkele keren binnen geweest. Garage heeft al alles gedaan wat ze mogelijk achten en wat de inspecteur heeft voorgesteld.

 

Bepaalde onderdelen controleren, veerpoten demonteren en volledig smeren. Nazicht van de ophanging.

 

Banden zijn ook niet het probleem (doet dit met winter en zomerbanden).

Het blijkt wel iets erger geworden te zijn als in het begin. Word dit probleem zelfs gewaar tijdens het optrekken en het stoppen bij bijvoorbeeld het filerijden of gewoon bij het stoppen aan een verkeerslicht.

 

Dinsdag 23/04 zal de wagen terug binnen gaan voor onderhoud en voor verder nazicht en controle van dit probleem.

 

Ik hou jullie op de hoogte

 

GeertV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denkelijk is dit de enige oplossing...

 

Er staat niets los, tot 2 keer toe nagekeken. De banden zijn het niet. Stuurstangen zijn ok. Veerpoten ok nagekeken en gesmeerd...

 

Waar zou dan nog het probleem liggen???

 

Maar ja de garage moet de procedures volgen blijkbaar en de inspecteur komt volgende dinsdag terug kijken.

 

Afwachten dus maar vermoedelijk zal het toch uit het stuurhuis komen.

 

grts

 

GeertV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...