Jump to content
 

MGA1600

Leden
  • Content Count

    146
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

MGA1600 last won the day on April 13 2014

MGA1600 had the most liked content!

Community Reputation

81 Excellent

About MGA1600

  • Rank
    Lid
  • Birthday 03/07/1949

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Noord-Holland
  • Hobby's
    Auto's, lezen, geschiedenis
  • Werk
    Was Marketing manager bij een machinefabriek, nu met de VUT, maar als ZZP'er aan het freelancen
  • Auto
    Nu : Volvo XC 60 T5 2014
    Eerder: Sportage 2.0B X-clusive Automaat Phoenix Silver 2012

Recent Profile Visitors

875 profile views
  1. Mij gaat het om de AWD in combinatie met een goede automaat en voldoende vermogen. 300 pk is daarbij natuurlijk niet nodig, maar dat zit in het pakket. Inmiddels is er ook een 245 pk AWD versie te koop maar die was er nog niet toen ik bestelde, anders had ik die we genomen. Maar dit onderstreep wel de achterstand die KIA heeft bij het aanbieden van moderne motoren die voldoen aan de milieu-eisen (en daardoor niet al te zwaar met bpm belast worden, waardoor de uiteindelijke catalogusprijs van een XC60 niet eens zo heel veel hoger is dan die van een Sportage met AWD met een veel minder krachtige
  2. De mijne (en straks ook zijn opvolger) zijn het zgn. Facelift model met een ander neusje
  3. Stiekem lees ik hier nog wel eens mee. Ruim twee jaar geleden nam ik afscheid van mijn Sportage 3 ten gunste van een Volvo XC60. De reden was dat we van 2 (Volbvo V70 en Sportage) naar 1 auto gingen en de Volvo veiligheid en het vermogen van een XC60 wel waarderen (we reden al jaren Volvo). De auto die ik kocht was een iets overjarig model waar fors korting op werd gegeven. De Volvo is ons uitstekend bevallen. We hebben er nu 60000 km opzitten en er zijn nog geen problemen geweest afgezien van een software probleempje met de radio. De auto is met zijn 240 pk aanzienlijk sneller (pittiger) dan
  4. Ik heb er nog geen, maar heb er wel over gelezen: Er zijn toch zeker ook dashcams die juist constante voeding willen hebben. Dat kan omdat ze in slaap vallen als er niets te "zien" is en ook weer "aanspringen" als er een beweging rond de auto is.
  5. "Vroeger" (25 jaar geleden) reed ik met een caravan van 4.5 meter en een auto van 95 pk probleemloos naar Zuid-Europa, dus een Sportage met 163 pk zal zeker ook gaan! Wel verstandig om bij hellingen de automaat in een lagere versnelling te blokkeren
  6. Nee, geen foto's van Sportages, wel van opgravingen en monumentale gebouwen......
  7. Net terug van een vakantiereis door Turkije. Het viel me op dat het daar op straat "jeukt" van Sportage 3 modellen. Dit zowel in Istanbul als in Klein-Azië.
  8. Ik zei het al vaker.....het is niet het model van de SP3 of de kwaliteit ervan die mij heeft doen besluiten naar een ander merk over te stappen....de SP3 is nog steeds een mooie verschijning...... maar het is het ontbreken van een moderne motor met (naar persoonlijke smaak) voldoende pit voor een dergelijke hoge en vrij zware auto. Hij moet er te zwaar aan sjorren. Die motoren zijn echt verouderd met als consequentie dat je door de uitstoot cijfers van de 2.0 met automaat zoveel aan bpm betaald dat hij op slechts een paar duizend euro na net zo duur is als bijv. een XC60 met 245 pk met vergel
  9. Lijkt me een tamelijk normaal bedrag voor een dergelijke auto. Tegenwoordig rijd ik in een Volvo XC60 (T5-benzine automaat) en daar staat ook een bedrag van 400 voor de 60000 beurt voor vermeld op de servicekosten calculator (op de site)
  10. Leuk verhaal, erg mooie auto....maar 55.000 Euro is toch wel een heel erg serieuze prijs waar ook veel andere mooie SUV's te koop zijn. Wordt denk ik geen bestseller.....
  11. Zeker niet als trap bedoeld! En het is juist mijn punt dat die eveneens 2.0 240 pk Sportage zoals die in de US, Canada, Australië en het V.O. is uitgerust hier niet bestaat. Dat vind ik meer de moeite waard dan dat gezever over het sturen wat steeds maar weer terugkomt. Dat bedoelde ik.
  12. Het sturen heb ik nooit als hinderlijk ervaren (moest er wel even aan wennen) en het is ook niet de reden dat ik mijn Sportage weer relatief snel heb ingeruild. Wat ik veel erger vond is wat ook zo ongeveer (heb het bij de supermarkt even snel gelezen....) in het artikel staat, namelijk dat het motorvermogen van de 2.0 eigenlijk ontoereikend is. Dat stoorde mij persoonlijk veel meer! Ik heb afgewacht tot de facelift versie er zou zijn, in de hoop dat er ook een betere benzine variant zou komen omdat ik zoals ik al eerder schreef, zonder aarzelen weer een Sportage genomen hebben als ze bijv. d
  13. MGA1600

    26-xxk1

    Ja ik heb hem wel ingeruild bij de Volvo-dealer, maar die zou 'm doorschuiven omdat hij geen "vreemde merken" in de showroom wil. Voor het inruilen is de auto uitgebreid bekeken, gefotografeerd en gechecked (en perfect in orde bevonden) en op basis daarvan kreeg ik een inruilvoorstel dat niet slecht was, namelijk ongeveer ANWB waarde. Daarbij neem ik in aanmerking dat ik de Kia als "overjarig" had gekocht omdat de automatisch parkeerfunctie er niet op zat die net op de nieuwe modellen wel zat. Dat scheelde behoorlijk veel geld, want de dealer moest er destijds vanaf. En dat merk je bij inruil
  14. MGA1600

    26-xxk1

    Ben eigenlijk nieuwsgierig of de nieuwe eigenaar van mijn vorige auto lid van dit forum is. Kenteken zie titel.
  15. Zal allemaal waar zijn.....maar het gaat bij fabrikanten en importeurs veel vaker over dingen als marketing....inderdaad naast de uitstoot reductie waardoor een nieuwe auto in een lager BPM tarief valt en daarmee aantrekkelijker gepositioneerd kan worden (en evt. bijtelling plezieriger is). Bij sommige merken, zoals VAG en Volvo, kun je achteraf met behoud van garantie de auto flink laten "boosten", maar daar betaal je dan wel stevig voor. Niet omdat de auto er stuk van gaat, maar omdat het anders de modellenpolitiek in de wielen rijdt...niemand zou meer de uitvoering met de grotere motor kope
×
×
  • Create New...