Ferry82 Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 Al een tijd valt mij iets raars op aan de radio klok van de Kia Sportage. (dit betreft de Radio/CD uitvoering niet de Navigatie uitvoering.) Ik stap meestal iets na 8 uur in de auto het valt me dan op dat de tijd altijd 10 minuten te laat loopt echter tijdens het ritje corriceert de radio dit vanzelf na enige tijd (10-15 min). Nu was ik was ik vanmorgen wat vroeger en zat 7:55 in de auto en zag dat de klok dit keer wel goed stond. Echter ergens tussen 8:00 en 8:25 ging het toch weer fout en kwamen er weer 10 minuten bij. Vervolgens ging ik letten waarneer de klok zich weer corriceerde gewacht tot 8:40 maar niets toen heb ik het TA (filemelding) knopje uitgezet en toen sprong ie van 8:40 weer terug naar 8:30. Geen idee of dit toeval was.... Is er iemand die dit toevallig herkend? Quote
elmerblues Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 Ja, ook mij valt op dat het klokje af en toe raar doet. Ik weet niet of het exact hetzelfde gedrag is (dus exact 10 minuten) maar dat er af toe een gekke tijd in de radio staat is zonder meer waar. Het corrigeert zich vanzelf weer, ik dacht wel dat je ergens een instelling hebt dat de tijd automatisch kan synchroniseren met RDS. Eigenlijk vergeten aan mijn dealer te melden. Maar die kan toch nooit wat vinden Quote
Ferry82 Geplaatst 27 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 27 November, 2012 Hij staat idd op RDS ik heb nu TA uitstaan morgenochtend even kijken of het daar aan ligt..... Quote
Ferry82 Geplaatst 28 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 28 November, 2012 Vanochten was het weer raak dit keer was ik iets later 8:50 maar op de radio stond 9:00......TA aan en uitzetten hielp niets....dit keer niet op het terugspringen gelet. Nog meer mensen die dit wel herkenen of juist helemaal zeker weten niet hebben? Quote
handyman Geplaatst 28 November, 2012 Geplaatst 28 November, 2012 al een andere radiozender geprobeert? wellicht loopt de zender waar je naar luistert iets uit de pas Quote
Ferry82 Geplaatst 28 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 28 November, 2012 handyman dit heeft er helaas niets mee te maken. Alle zenders hebben hetzelfde..... Quote
Ferry82 Geplaatst 28 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 28 November, 2012 En zojuist weer nu de tijd handmatig ingesteld ipv RDS geregeld....kijken of het helpt. Quote
Moulin Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 Goedmorgen allen, Ik had een paar maanden geleden hetzelfde en heb de auto update uitgezet en handmatig de tijd aangepast. Nu geen problemen meer en RDS werkt gewoon. Quote
Ferry82 Geplaatst 29 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 29 November, 2012 Ik heb dit nu ook volgens mij is het inderdaad nu goed Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.