woskam Geplaatst 5 December, 2012 Geplaatst 5 December, 2012 Had bij de jaarlijkse beurt aangegeven dat ik het idee had dat er ergens ruimte zat in de overbrenging en de afgelopen week heeft mijn SPIII bij de dealer gelogeerd. Vandaag kon ik hem weer ophalen. Een gloednieuwe versnellingsbak gemonteerd. Ik moet wel zeggen dat dit heel anders aanvoelt dan de bak die ik had. Ben benieuwd hoe hij zich houd. Groeten Quote
sharky Geplaatst 1 Augustus, 2013 Geplaatst 1 Augustus, 2013 Had bij de jaarlijkse beurt aangegeven dat ik het idee had dat er ergens ruimte zat in de overbrenging en de afgelopen week heeft mijn SPIII bij de dealer gelogeerd. Vandaag kon ik hem weer ophalen. Een gloednieuwe versnellingsbak gemonteerd. Ik moet wel zeggen dat dit heel anders aanvoelt dan de bak die ik had. Ben benieuwd hoe hij zich houd. Groeten Dag Woskam, kan je wat meer informatie geven over de versnellingsbak? Maakte deze meer b.v. geluid? Ik heb n.l. wanneer ik in een file rijd en gas geef nadat ik op de motor heb afgeremd een metalen tik in de aandrijving hoor. Soms hoor ik die tik ook bij het op laten komen van de koppeling bij het wegrijden. Het lijkt de versnellingsbak of de aandrijfas links te zijn. Is deze beschrijving herkenbaar? Quote
Sportage3 Geplaatst 2 Augustus, 2013 Geplaatst 2 Augustus, 2013 Wat mij wel opvalt is dat ik behoorlijk wat speling op de versnellingspook heb zitten. In het begin was dit niet zo Quote
GeertV Geplaatst 18 Augustus, 2013 Geplaatst 18 Augustus, 2013 Denkelijk toch ergens een probleem in versnelling of aandrijving. Heb dit ook en nog geen oplossing!!! Quote
Sportage3 Geplaatst 18 Augustus, 2013 Geplaatst 18 Augustus, 2013 Versnellingsbak en koppeling blijkt toch niet zo verfijnt te zijn bij de Sportage denk ik. Onder andere; clutch judder, speling in de versnellingspook en de hakerige 2 c.q. synchromesh problemen zie ik vaker op het internet voorbij komen bij KIA modellen, dus ik ben denk ik geen speciaal geval met mijn Sportage. Helaas rest in mijn geval dan alleen nog om het te accepteren of over te stappen naar een ander merk of model want de meeste dealers zullen er niets tot weinig mee doen, zolang er geen duidelijke terugroepactie o.i.d. komt van KIA. Uitzonderingen daargelaten zoals bij TS het geval is. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.