Administrators Jheroen Geplaatst 12 December, 2012 Administrators Geplaatst 12 December, 2012 Hallo YesKia, Welkom bij Kiaclub Nederland. Kijk rustig rond op het forum en maak kennis met de andere leden. YesKia is lid geworden op 12 december 2012 - 05:52. Bekijk YesKia's Profiel Quote
YesKia Geplaatst 12 December, 2012 Geplaatst 12 December, 2012 Hallo allemaal Sinds kort bezit ik een Kia Rio 2012 1.1CDRI Hiervoor reed ik 4 jaar in een Mini Cooper D en daarvoor 2 lang jaar in een Nissan 350Z De Rio is duidelijk een "verstandige" keus vanwege de bekende betrouwbaarheid en te verwachten lage kosten. Verder zie ie er best leuk uit, stuurt ie behoorlijk strak, is ie ruim voor zn afmetingen en redelijk stil en comfortabel. Wat tot nu toe mee valt: ongelovelijk hoe een 3 cilinder 11-hondertje kan aanvoelen als een grote rustige motor. Daarbij bedoel ik het geluid, de weinige trillingen en zelfs het idee "koppel" te ervaren. Ongelovelijk knap. Wat tegen valt: het verbruik. OK een lange rit van 300 km met fluwelen voet leverde mij 1 op 24 op... Maar de hele weg niet boven de 110 is voor mij een unieke ervaring (die best wel mee viel eerlijk gezegd) Mijn stads verbruik is 500 km op,een tank pffff. Met mijn Mini scheurde ik op een tank van 40 liter minimaal 660 km en dan was ik altijd het eerste weg bij de stoplichten (9,9 ipv 16 sec tot 100 nodigt daar meer toe uit hé) Op voornamelijk de grote weg haalde ik met de Mini ooit bijna 1000 km... Dus ik zal de Rio beter moeten leren kennen en vermoedelijk in de stad vaker de fiets moeten pakken (moet sowieso natuurlijk) maar noem hem echt niet zuinig in de practijk, want ik merk er niets van na de Mini (heb met die Mini van 1100kg 4 setjes banden 215-17-45 opgerookt en had een gemiddeld verbruik 5,4 l / 100km over de hele tijd dat ik hem had waarvan de laatse 2 jaar zelfs (te) veel in de stad...) Quote
Jim Brouns Geplaatst 12 December, 2012 Geplaatst 12 December, 2012 Welkom en veel veilige kilometers. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.