Administrators Jheroen Posted December 31, 2012 Administrators Share Posted December 31, 2012 Hallo WalvdB, Welkom bij Kiaclub Nederland. Kijk rustig rond op het forum en maak kennis met de andere leden. WalvdB is lid geworden op 31 december 2012 - 17:29. Bekijk WalvdB's Profiel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WalvdB Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Beste KIA Picanto rijders, Sinds begin oktober rijd ik nu in de Picanto 1.0. Ik heb deze auto gekocht voor woonwerkverkeer (ca. 650 km / week) vanwege het te verwachten gunstige brandstofverbruik en de 7 jaar garantie. Beiden vallen nogal tegen. Heb 1 x de 1 : 20 gehaald en kom meestal uit op 1 : 18 (behalve dan vandaag met 1 : 15,. Dit vind ik ronduit teleurstellend in vergelijking met de fabrieksopgave. Had ik dit van te voren geweten, had ik een andere auto gekocht (waarschijnlijk een Renault Twingo). Wat de 7 jaar garantie betreft, valt dit ook tegen. Heb de auto gekocht bij Smeeing in Soest met kentekenregistratie van maart 2012. Bij navraag bij een KIA dealer blijkt dat de auto niet is aangemeld door de importeur (waarschijnlijk in Spanje). Dit ondanks het feit dat ik dit nadrukkelijk had gevraagd en door Smeeing was bevestigd. De KIA garantie is dan niet van toepassing. Na enig aandringen bij Smeeing in Soest is de garantie uiteindelijk geregeld, zij het dat de auto gemaakt is eind december 2011 en de garantie dus loopt tot eind 2018 en dat is dan voor mij minder dan 7 jaar. Op zich is de Picanto een leuke complete auto, maar daar heb ik hem niet om gekocht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Brouns Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Welkom, en toch veel plezier van jou nieuwe auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts