Jump to content

Welkom bij Kiaclub Nederland: WalvdB

Jheroen

Recommended Posts

Beste KIA Picanto rijders,

Sinds begin oktober rijd ik nu in de Picanto 1.0. Ik heb deze auto gekocht voor woonwerkverkeer (ca. 650 km / week) vanwege het te verwachten gunstige brandstofverbruik en de 7 jaar garantie. Beiden vallen nogal tegen. Heb 1 x de 1 : 20 gehaald en kom meestal uit op 1 : 18 (behalve dan vandaag met 1 : 15,:cool:.

Dit vind ik ronduit teleurstellend in vergelijking met de fabrieksopgave. Had ik dit van te voren geweten, had ik een andere auto gekocht (waarschijnlijk een Renault Twingo).

Wat de 7 jaar garantie betreft, valt dit ook tegen. Heb de auto gekocht bij Smeeing in Soest met kentekenregistratie van maart 2012. Bij navraag bij een KIA dealer blijkt dat de auto niet is aangemeld door de importeur (waarschijnlijk in Spanje). Dit ondanks het feit dat ik dit nadrukkelijk had gevraagd en door Smeeing was bevestigd. De KIA garantie is dan niet van toepassing. Na enig aandringen bij Smeeing in Soest is de garantie uiteindelijk geregeld, zij het dat de auto gemaakt is eind december 2011 en de garantie dus loopt tot eind 2018 en dat is dan voor mij minder dan 7 jaar.

Op zich is de Picanto een leuke complete auto, maar daar heb ik hem niet om gekocht.