makkeda Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Hallo ik heb een sportage gekocht maar vond de navigatie zeer aan de prijs. via marktplaats en op het forum heb ik goedkopere gezien met de zelfde functies. Mijn vraag weet Iemand of het waar is dat de garantie van de kia vervalt na inbouwen van een navigatie ? Ook als ik zelf een trekhaak zou monteren zou de garantie vervallen. Alle info is welkom. Hiervoor Dank Makkeda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 kijk zo lang het netjes word ingebouwd waarom zou je garantie dan vervallen ?????? en als er wat gebeurt zo als je trekhaak valt op de grond dan weet ook jij wel dat dat je eigen fout is en dat je daar dan geen garantie op hebt je moet je niet zo bang laten maken door de garantie verhalen dus kortom als jij zelf een radio monteerd heb je op die radio geen garantie van kia uit net als dat je elf een trekhaak monteerd maar dat lijkt mij nog al logies verder gebeurt er niks met je garantie op de rest van de auto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Garantie vervalt echt niet. Wel als je door de inbouw van je navigatie of trekhaak andere (originele) onderdelen aan de auto extra worden belast en daardoor eerder zouden slijten dan normaal. Dan vallen de onderdelen die daarmee samenhangen niet meer onder de garantie. Dat is ook logisch. Kia zal per geval bekijken wat wel/niet onder garantie valt. Zij zullen wel oorzaak en gevolg moeten aantonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HendrikAnton Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Nogmaals duidelijker kan niet, direct van KIA De inbouw van accessoire, heeft in eerste instantie geen invloed op de fabrieksgarantie. Mocht er echter een defect optreden aan de auto wat is te herleiden naar de accessoire , dan zal herstel hiervan niet onder de fabrieksgarantie vallen. Met vriendelijke groet / Kind regards, Raimon van Beurden Co-ordinator AfterSales Kia Motors Nederland B.V. De Corridor 25, 3621ZA, Breukelen, Netherlands T +31 346 753 803 F +31 346 753 896 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
makkeda Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Nogmaals duidelijker kan niet, direct van KIA De inbouw van accessoire, heeft in eerste instantie geen invloed op de fabrieksgarantie. Mocht er echter een defect optreden aan de auto wat is te herleiden naar de accessoire , dan zal herstel hiervan niet onder de fabrieksgarantie vallen. Met vriendelijke groet / Kind regards, Raimon van Beurden Co-ordinator AfterSales Kia Motors Nederland B.V. De Corridor 25, 3621ZA, Breukelen, Netherlands T +31 346 753 803 F +31 346 753 896 Ik wil je hartelijk danken voor dit antwoord hier kan ik wat mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts