Jump to content

Strepen (door water) bij buitenspiegels

Recommended Posts

Posted

Ik heb een Kia Rio (kleur Wendy Brown) en het valt me op dat er bij de buitenspiegels (zowel links als rechts) best wel lelijke strepen ontstaan van water wat van de spiegels afkomt en naar beneden druipt over de deuren. Helaas gaan de strepen bij wassen niet helemaal weg.

Zijn er meer mensen die dit hebben ? En weet iemand een oplossing om de strepen goed weg te krijgen of om het ontstaan van de strepen tegen te gaan ?

Posted

hoi,

Profesional Polish van Poorboys of paint cleaner van Mequairs.

Ik gebruik deze om de Witte Rio een paar keer per jaar compleet te cleanen en daarna te voeden met White Diamond van Poorboys en daarna een wax Natty's van Poorboys

Rio 41

Posted

Ik heb vandaag mijn auto gewassen (witte rio, was wel nodig na de sneeuw en pekel :wink: ) en kwam ook tot de ontdekking dat dit bij ook het geval is. Het is wat dikkig/vettig, denk dat het van het mechanisme komt van automatisch inklapbaar/verstelbaar buitenspiegel is wat lekt. klopt dit?? Anders zou ik het niet weten.

Posted

als het goed is lijkt het op deze streep net als onder mijn spiegel :wink: :wink:

Waar een spiegel......?

• Like 2
Posted

hee daar net zat hij der nog op :wink: :wink:

maar die streep lijkt mij gewoon kalk en wagen vuil en geen vet uit de spiegel motor dat zit te diep weg gebouwd om weg te kunnen spoelen

wel zou het afscheiding van het roest van de aluminium steun kunne zijn

006-2.jpg?t=1356700884

• Like 1
Posted

Ook de Venga heeft dit verschijnsel in het begin gehad en verdwijnt na verloop van tijd.

• 1 month later...
Posted

Iemand al een oplossing voor dit probleem, of in iedergeval hoe je die strepen weg kan krijgen. Heb een zwarte Rio en dan valt zo'n witte streep toch beste wel erg op.

Posted

jha ik heb er ook last van heb vandaag me auto laten wassen en poetsen en later zaten die strepen er op beide kanten op en dat is echt verrekt eritant en ziet er niet uit  hoop dat iemand met een oplossing komt

Posted

hetzelfde probleem maar het is in ieder geval niet kia gerelateerd want bij bijna elke auto zag ik het verschijnsel dat onder de spiegel zo'n streep is...denk dat er niet heel aan te doen is behalve vaak schoonmaken/poetsen? :wink:

Guest Warmentuuter
Posted

Meguiars Ultimate Compound om de streep weg te halen en daarna de deur even Meguiars Wax zetten.

Succes verzekerd.

Posted

Meguiars Ultimate Compound om de streep weg te halen en daarna de deur even Meguiars Wax zetten.

Succes verzekerd.

is dat beter dan swirl of  scratch  van Meguirs

Guest Warmentuuter
Posted

is dat beter dan swirl of  scratch  van Meguirs

Scratch X is wel heel grof.

Ultimate compound is beter en kan je ook swirls mee weghalen. (licht polijstende werking)

Posted

Jongens wat doen jullie gelijk zwaar met de compound of polish :o ik krijg de streep gewoon weg met een goede shampoo. Gebruik nog steeds de NXT shampoo van Megs.

Posted

Mijn Rio van augustus 2012 heeft dit ook best erg. Gezien de auto zwart is en de strepen wit zijn valt het best goed op.

Vandaag de dealer (Kerres in Kerkrade) gemaild met foto's en kreeg al heel snel antwoord terug, "U wordt vandaag nog gebeld door een van onze monteurs om een afspraak te maken"

Volgende week vrijdag gaat de Rio daarheen en ze gaan het oplossen :D Ze gaan de witte strepen weg polijsten zeiden ze en hoe het te voorkomen is moeten ze even controleren, kunnen ze gelijk dat kleine krasje op het portier weg halen :)

Ik hou jullie op de hoogte van de verdere afhandeling!

Ps. Ik heb ook Kia Nederland hierop aangesproken maar die konden niets voor me doen moest echt bij de dealer zijn.

Posted

Watersporen zaten er ook bij mij onder de spiegels. Met een klein beetje oppoetsen dmv wax was het weer weg bij mij, vergt iets meer aandacht met het wassen van de auto denk ik.