Anna Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Hallo, Ik heb een Rio 1.5 hatchback uit 2003. Volgens het boekje zou ik een waarschuwingslampje voor de benzinemeter moeten hebben. Deze zou gaan branden wanneer er nog slechts een liter of 9 in de tank zit. Heb dat ding echter nog nooit zien branden, ondanks het feit dat ik wel eens 40 liter tank (capaciteit volgens boekje 45 liter) Ik vraag me nu af of dat lampje al vanaf het begin kapot is, of dat deze functie niet op mijn rio zit..... Verder heeft mij rio ook de bekende problemen: geen lak meer op de achterdeur handgrepen, ondanks dat deze nauwelijks worden gebruikt, geen lak meer op een deel van de ruitenwissers, 2x nw schokdempers achter (nu dus vooral geen kia dempers meer!!), distributieriem eerder vervangen etc...... De ontbrekende lak op de achterdeurgrepen enz (ontstaan nadat de auto net 3 jr was) laat ik voor wat het is. Een "goede en gratis reclame" voor Kia. Ik krijg er namelijk veel vragen over. Kan ik lekker uitleggen hoe Kia Nederland met haar klanten omgaat. Niet goed dus! En op de vraag of ik weer een Kia zou kopen of mijn vrienden er een zou aanraden kan ik hardgrondig met een NEE beantwoorden. Groet, Anna Quote
Tazteam Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Hallo Anna, jammer dat de Rio zoveel bekende gebreken vertoont. Maar wat heeft de dealer hier aan gedaan?? Je hebt hem toch wel aangesproken over het lakprobleem? Over de ruitenwissers kan ik kort zijn, dat is bij veel merken een probleem, niet echt een specifiek Kia probleem. Succes!! Philip Quote
Anna Posted October 15, 2008 Author Posted October 15, 2008 De dealer heeft gedaan wat ie kon doen. En er is best veel in de garantietijd verholpen. (staat wel in een van de andere topics) Aan de afgebladerde hanvatten konden ze niets doen. Dat speelde ongeveer ??n maand na het verstrijken van de garantietijd. Ook bij de tweede vervanging van mijn schokdempers hebben ze bemiddeld, maar Kia Nederland was duidelijk.......coulance uitkering van 10 of 20 procent...... ik weet het al niet meer, maar het stelde niets voor en ik zou weer diezelfde kia shit eronder krijgen. Sta ik over 30.000 km voor hetzelfde probleem. Dus ergens anders het volle pond betaald voor hopelijk beter materiaal. Overigens heeft mijn rechtbijstandsverzekering daaraan meebetaald. Ik stond geheel in mijn recht: een bedrijf hoort deugdelijk materiaal te leveren, maar ja, ze doen het niet. Het totale bedrag dat geclaimd kon worden was voor de rechtsbijstandsverzekering zo laag dat een rechtszaak voor hen meer zou kosten. Dus betalen zij de kosten van vervanging. En.........natuurlijk weet Kia nederland dat. Zij zijn de lachende derde. Maar goed, mijn eventuele anti reclame uitingen kosten ze misschien meer............maar dat weten ze niet. Maar eh.........mijn vraag betrof vooral het benzinelampje en daarop heb ik nog geen reactie... Groet, Anna Quote
Recommended Posts