Gast FrisoXpert Geplaatst 24 Februari, 2013 Geplaatst 24 Februari, 2013 Beste forumleden, In september jl. heb ik mijn C'eed SW uit november 2007 gekocht met nog geen 40.000 km. op de teller en altijd dealer onderhouden. Ik had gehoopt een goede auto met weinig kilometers en goede garantievoorwaarden te hebben gekocht. In oktober nog een grote beurt bij de lokale Kia-dealer om een 'nul-punt' te hebben (auto niet bij hun gekocht). Helaas begin deze maand kapotte remklauw linksvoor. Door Kia-dealer elders in Nederland, waar ik op dat moment was, is revisieklauw geadviseerd; was goedkoper, garantie was immers toch al voorbij en coulanceclaim zou minder voordeel opleveren bij Kia Nederland. Reparatie was circa 650,- inclusief nieuwe remblokken- & schijven op beide wielen op vooras. Helaas afgelopen week in Munchen/Duitsland een afgesleten remblok linksachter, die daardoor ook de remschijf had beschadigd. Resultaat: reparatie nieuwe remblokken en -schijven op achterwielen en weer 450,- armer. Kortom in 1 maand tijd op alle wielen nieuwe remblokken-, schijven en 1 remklauw, terwijl de kilomerstand pas ca. 55.000 is. Heeft iemand ervaring met remproblemen op dit model? Is mijn ervaring tot nu gebruikelijk of was dit voorzienbaar, ondanks grote beurt en dealeronderhoud? Zo niet, heeft iemand suggesties voor argumenten waarmee ik een gesprek met Kia kan hebben hierover? Alvast hartelijk dank voor de reacties.
Aanbevolen Berichten