Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

deur bestuurderszijde gaat niet meer open

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En daar sta je dan bij het tankstation; je zet de motor uit en wilt uitstappen; maar dat gaat niet; de deur gaat niet open ...............

Eerst denk je nog dat hij om de een of andere reden nog op slot zit. Dus je drukt op de knop in het zijpaneel om de deuren van het slot af te halen; helpt niet. Je steekt de sleutel nog eens in het contact, je drukt op de afstandbediening maar nee: de deur gaat niet op ................ Je opent je raam en probeert het via de deurhandel. Maar nee, niets helpt. De deur blijft dicht.

Je kruipt over de bijrijderstoel naar buiten, loopt naar je deur, probeert het nog eens; zet hem op slot met de afstandbediening en opent het weer. Maar de deur gaat niet open; slechts een heel klein beetje (een halve centimeter). Hij wordt als het ware bij de A-stijl (dus bij de scharnieren) tegengehouden.

Forceren zou misschien wel helpen maar dat doe ik maar niet. Maandag maar even naar de garage.

Iemand zei me dat het de stalen 'deurstoppers' zijn die van de deurstijl naar de carrosserie gaan en voorkomen dat de deur helemaal open kan scharnieren en ook ervoor zorgen dat de deur 'in stappen' opent. En die zijn blijkbaar kapot en verhinderen dat de deur nog open kan. Hij gaat dus wel van het slot maar vervolgens zit hij vast.

Mijn eerste echte euvel van de auto na 2,5 jaar. Goed dat ik nog 4,5 jaar garantie heb.

Geplaatst

De monteur wist direct wat de oorzaak was en had het in 1 minuut opgelost.

Als de schaalbekleding van de deur, die met klemmetjes in het deurpaneel vastgeklikt zit, iets losgaat dan komt die schaalbekleding als het ware klem te zitten tussen de rubberen afdichting van de deur.

Als je dan de deur wilt openen blijft die schaalbekleding tegen dat rubber aan zitten en wil er niet langsschuiven terwijhl het grootste deel van de schaalbekleding wel nog aan de deur vastzit.

En dat rubber is zo stroef dat je de deur met geen mogelijkheid in beweging kunt krijgen.

Door van binnenuit die schaalbekleding, daar waar hij los is gaan zitten, ietsje opzij te schuiven en dan aan de deur te trekken gaat hij weer open.

Vervolgens die schaalbekleding weer met die klemmetjes vastzetten en klaar is kees.

Als het nu weer gebeurt dan moeten die klemmetjes vernieuwd worden omdat die dan blijkbaar te los zitten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...