Jump to content

KIa Pride

hamice

Recommended Posts

Ik heb een Kia Pride Wagon uit 1999, rijdt nog als een zonnetje, maar nu blijft de fan van de radiator draaien, niet constant maar met tussenpozen, nu hebben ze mij verteld dat het een sensor kan zijn die in de radiator zit, weet iemand misschien waar ik die kan vinden ?

Hallo,

Wat bedoel je met vinden??

Is het een andere sensor, of de plaats in de radiateur??

In de radiateur: er zit dan zo'n klein dopje met 2 draadjes eraan.

Maar als onderdeel: bij je Kia dealer.

Zo'n ding moet je niet 2e hands kopen.

Trouwens voordat ik het vergeet: welkom hier op het forum

Philip

• 1 month later...

ik heb hetzelfde probleem, en heb de lokatie van de sensor nog niet gevonden

heb ook gemerkt dat de fan niet altijd gek doet maar alleen als accu spanning iets te laag is dan spring de fan aan, en gelijk weer uit.

valt ook op dat deze aardig vermogen trekt omdat ook toerental ong 200tpm vermindert. soms ook dat daardoor de motor afslaat.

misschien iemand die er iets meer over kan vertellen ?

kia pride 1.3 wagon 2000

De thermostaat kan kapot zijn. Heb het bij de Kadett ook wel gehad, alleen sloeg toen de fan helemaal niet meer aan, met als gevolg een kokende motor. Er staat mij iets van bij dat de thermostaat in het blok zit, ergens aan de zijkant. Het is inmiddels alweer 8 jaar geleden dus weet niet precies meer hoe het zit. Probeer aan een schema van het koelsysteem te komen, daar wordt je wel wijzer van denk ik. Er staat me iets van bij dat de 1.3-motor een Mazda-blok is,