claudio Posted April 20, 2013 Posted April 20, 2013 Hallo ik lees op dit forum dat de rubber van een achterschokbreker versleten kan zijn ik heb een rammel als ik op een hobbelige weg rijd dat van achter komt als ik de schokbreker vast pak voel ik ook speling boven aan de schokbreker wat zijn de mogelijkheden of wat is verstandig kan ik de rubber van de schokbreker vervangen of moet ik de hele schokbreker vervangen ? heb ik ook nieuwe bouten of as nodig , die door de schokbreker heen gaat ? gr, claudio Quote
xtra40 Posted April 20, 2013 Posted April 20, 2013 volgens mij moet je de complete schokdemper vervangen altans dat is mij door de dealer altijd verteld ik heb toen de losse ruimte die er in die rubbers zit opgevuld met zwarte kit en nooit meer een rammeltje gehad na die tijd nu waren mijn rubbers niet echt stuk maar meer heel erg slap en ze rammelden alleen als ik over een klinkerwegetje reed niet op de snelweg met gewoon in veeren 1 Quote
claudio Posted April 22, 2013 Author Posted April 22, 2013 Is het moeilijk om achterschokbrekers zelf te vervangen ? als ik het zo zie heb ik het idee dat het meevalt ik weet alleen niet of je er speciaal gereedschap voor nodig hebt en of het de moeite waard is dat ik het zelf doe of laat doen gr, claudio ps bestaat er ook iets als een vraagbraak over deze auto of is er iets op het internet te vinden ? Quote
xtra40 Posted April 22, 2013 Posted April 22, 2013 o ja vast wel maar als het de zelfde is als die ik heb gehad dan is het 2 bouten los en dan pak je zo je schokdemper er tussen uit plaats anders even een foto dan weet ik welk type rio je hebt in 2005 was er een model wissel vandaar Quote
claudio Posted April 23, 2013 Author Posted April 23, 2013 o ja vast wel maar als het de zelfde is als die ik heb gehad dan is het 2 bouten los en dan pak je zo je schokdemper er tussen uit plaats anders even een foto dan weet ik welk type rio je hebt in 2005 was er een model wissel vandaar ik heb het model voor de wisseling (jan.2005) ik heb eens bij kwikfit geinformeerd wat het gaat kosten om ze te laten vervangen en krijg een prijs door van tussen de 400 en 450 euro lijkt mij een beetje veel morgen ff de dealer bellen en kijken wat zij berekenen anders zal ik het zelf doen enig idee wat ongeveer 2 schokbrekers kosten? gr,claudio Quote
xtra40 Posted April 23, 2013 Posted April 23, 2013 schokdenpers vervangen is wel goed zelf te doen er zit van onderen 1bout met moer en van boven 2 boutjes dus geen moeilijke constructie zie foto om het duidelijker te maken 1 Quote
claudio Posted April 23, 2013 Author Posted April 23, 2013 schokdenpers vervangen is wel goed zelf te doen er zit van onderen 1bout met moer en van boven 2 boutjes dus geen moeilijke constructie zie foto om het duidelijker te maken dankje voor deze afbeelding,krijg hierdoor wat meer zelfvertrauwen heb via internet koni schokbrekers kunnen vinden voor 130 euro (2 stuks) dus binnenkort maar hobbyen 1 Quote
Recommended Posts