LED-Lightning Posted May 7, 2013 Posted May 7, 2013 Hoi forummers, Dit is niet zozeer een vraag, maar meer even een item over wat de Rio tot nu toe voor me in petto heeft gehad. Wie weet heeft iemand er in de toekomst toch iets aan Tegen het eind van vorig jaar heb ik mijn Rio mogen ontvangen van de dealer, en vrij snel kreeg ik het probleem dat de toerenteller regelmatig dienst weigerde. De ene keer deed deze het in het geheel niet, soms begon deze gedurende de rit ongeveer de helft van het normale aantal toeren weer te geven, en soms deed hij het ineens weer gewoon. Probleem leek toen opgelost door het loshalen van een stekkerverbinding en de boel weer in elkaar pluggen (bij de dealer, uiteraard garantie). Toen het stevig kouder werd kreeg ik last van het beruchte krakende dashboard. Wederom een afspraak met de dealer gemaakt en dit is vervolgens ook hersteld. Het enige wat nu over is, is een licht kraakje soms bij het draaien van het stuur. Op dit moment ergert me dit nog niet echt, als het verandert meld ik het alsnog. Vorige week begon de toerenteller wederom op te spelen, nu deed hij het meer niet dan wel. Vandaag naar de dealer gebracht, en na onderzoek blijkt dat het de klok zelf is, en die moet vanuit Korea komen, is niet op voorraad... ik ben benieuwd hoe lang ik daar op moet wachten Al met al al aardig wat bezoekjes aan de dealer moeten brengen. Is allemaal garantie, maar een beetje ergerlijk is het toch wel. Het wordt echter allemaal heel netjes opgepakt door de KIA dealer, dus dat is wel mooi. Ik hou er eigenlijk niet zo van dat er de hele tijd met het dashboard wordt 'geklooid', ik ben altijd bang voor beschadigingen, en als zoiets eenmaal eens uit elkaar is geweest weet ik niet of het weer zo wordt zoals voorheen... Quote
Recommended Posts