Jump to content

"Poink " geluid achteraan en vlekken op bestuurderszetel

skoebidoe

Recommended Posts

Ook ik heb dat vreemde poink-geluid al enkele keren gehoord,komt van rechtsachter en is vooral te horen als je nogal gaat overhangen in een korte bocht.

Bv wanneer ik mijn oprit oprij,soms wat te sportief,of een vluchtheuvel neem.

Lijkt mij voor te komen als de veerweg uitgerokken wordt,deze verdraaid in de veerschotel?

Is dat schadelijk voor de wagen,of moet er door de dealer naar gekeken worden?

Tweede probleem is dat er vlekken ontstaan op de bestuurderszetel,waarschijnlijk door de regen...neen geen pi.. :no:

heb ze al behandeld met een zetelshampoo,maar ze komen steeds terug,

is er wat aan te doen want dit steekt serieus af tegenover deze mooie wagen :mad:

Het betreft een SP3 -1.7 cdri van juli 2013

Iemand tips?

Gisteren naar dealer geweest in Zottegem en hem het probleem uitgelegd van de "poink,of is het ploink?",

hebben de Sp3 met 3 mekaniekers onder handen genomen en getest met de hydraulische hefkrik (op compressor) en zo de wagen verschillende keren op en neer laten zakken,traag,snel...

elke keer als hij op één punt kwam gaf die een krakje,binnen komt dat dan over in een poink(denken we...)

ze hebben ook 4 bouten en een verbindingsbaar gelost tussen de 2achterwielen maar het geluid bleef.

Ze denken dat het van de 2 stabilisatorstangen komt aan de achteras,deze worden vervangen in juli als de SP3 voor de eerste maal in onderhoud gaat.

Hij ging ze deze week bestellen.

Ze hebben ook de bestuurderszetel gereinigd met een speciaal product,zo te zien zijn de vlekken verdwenen,we zullen afwachten...

Dit alles is netjes onder garantie gebeurd,zodoende dat ik nog tevreden ben van mijn dealer.

Ik hou jullie op de hoogte voor het verdere verloop...

Grtz Mike

dikke pech,de vlekken worden weer zichtbaar!!! :shit:

Wat nu,iemand een suggestie? 

Vreemd genoeg is die "poink" verdwenen sinds ze eraan gewerkt hebben...ze hebben er wel overal(ts de rubbers) een soort siliconenspray tussengespoten,misschien is het dat?

Nog effe afwachten dus :wink:

Ben wel danig verveeld met die vlekken op de bestuurderszetel,hoe krijg ik er die uit zonder verder te beschadigen?

Niemand?  :idea:  :idea:  :idea: ...

Wij hebben dat ook gehad, links achter, over elke vluchtheuvel, hobbel hoorde je dat geluid. In de garage zeiden ze mij dat ik zo sportief niet mocht rijden. :hammer:

Moet ik dan gelijk een boma rijden :evil: of wat. Nu ze hebben er naar gekeken en vonden niets.

Het was precies of de schokdemper sloeg door. Uiteindelijk heeft mijn man eens in zijn kolere de auto eens opgehoffen aan de wielkas en hij hoorde ook dat geluid. Sindsdien hebben we het niet het was of er toch iets niet goed zat. Maar enfin   :taz: Nu hebben we het krakend geluid aan de voorruit zie een andere post op dit forum en dat zal wat anders worden zo te lezen. Blijkbaar zijn we niet alleen. Voor de rest is het wel een goed auto, maar we moeten toch steeds naar de garage en onze tijd insteken. :roll:

Ik hoop dat het bij jullie ook opgelost geraakt en laat ons eens iets weten.

Groetjes

Pegpet :blush:

Wij hebben dat ook gehad, links achter, over elke vluchtheuvel, hobbel hoorde je dat geluid. In de garage zeiden ze mij dat ik zo sportief niet mocht rijden. :hammer:

Moet ik dan gelijk een boma rijden :evil: of wat. Nu ze hebben er naar gekeken en vonden niets.

Het was precies of de schokdemper sloeg door. Uiteindelijk heeft mijn man eens in zijn kolere de auto eens opgehoffen aan de wielkas en hij hoorde ook dat geluid. Sindsdien hebben we het niet het was of er toch iets niet goed zat. Maar enfin   :taz: Nu hebben we het krakend geluid aan de voorruit zie een andere post op dit forum en dat zal wat anders worden zo te lezen. Blijkbaar zijn we niet alleen. Voor de rest is het wel een goed auto, maar we moeten toch steeds naar de garage en onze tijd insteken. :roll:

Ik hoop dat het bij jullie ook opgelost geraakt en laat ons eens iets weten.

Groetjes

Pegpet :blush:

vreemd hé,bij ons doet hij nu ook geen "poink" meer ,en wij zijn ook geen boma/bompa rijders,de SP3 ziet er sportief uit,en dan moet die maar tegen een stootje kunnen.... :tank: maar op 28 juni gaat hij binnen op onderhoud en worden de 2 achterste stabilisatorstangen sowieso vervangen.

dat gekraak aan de vooruit hebben wij (nog) niet,hopelijk wordt je daar vlug van verlost....

suc6 ,grtz Mike

• 5 months later...

Achterstabilisatoren zijn vervangen op 28 juni,vanaf dan geen "poink" geluid meer gehoord.

Dus opgelost zou ik zeggen.

De SP3 is nu terug in de garage voor de vlekken op de bestuurderszetel,benieuwd....

Er was ook een probleem met olieverlies,blijkt te komen van een switch aan de versnellingsbak ,morgen wordt die vervangen.

Toch wel kleine mankementen aan een wagen van amper 16 maand en 28.000km,

Maar is en blijft een mooie en leuke wagen om mee te rijden :-)

Grtz mike

Dasty kan ook op leer maar daarna wel met een ruim natte lap nog een keer afnemen. Bij voorkeur ook even een beschermende / voedende behandeling geven.

Gebruik het thuis zelfs (niet te vaak) op mijn witte lederen bankstel.

Dasty verkrijgbaar bij de Wibra verwijderd alles.

olieverlies opgelost,hebben switch vervangen van versnellingsbak onder garantie.

En wat betreft de vlekken in de bestuurderszetel,neen geen rampetampvlekken...,maar vlekken van de (zure)regen ,de dealer gaat de hoezen van de zetel vervangen onder garantie,blijkbaar is er iets met met de coating op de stof die als bescherming moet dienen tegen bv regen...

Goed nieuws dus :-)

Die 7 jaar garantie is dus wel nuttig.

Maar ga toch die Dasty vlekkenreiniger eens halen,ziet er een goed product uit,je weet nooit waar het van pas kan komen :-)

heb het probleem met de vlekken op beide voorzetels en op de achterzetel de garage heeft er geen probleem van gemaakt en heeft deze veranderend onder garatie dus probleem opgelost

Oh fijn voor jou,zijn de nieuwe nu beter?

Vraag me nu af of ze bij mij nu alle hoezen gaan vervangen of enkel de bestuurderszetel...

Zijn ze degelijk vervangen,ik bedoel of het goed afgewerkt is;aangespannen....