Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo Sorento Dieselrijders,

Zoals jullie misschien gelezen hebben daalt mijn koelvloeistofpeil ongeveer een liter per week, iets om (mijn dealer vooral dan) je zorgen over te maken :? . Nu vroeg ik me af of dat ook van invloed is op mijn brandstofverbruik. Ik rij vrij gemiddeld. Per tank naar schatting de helft in de stad, de helft op buitenwegen. Probeer redelijk gedoceerd op te trekken, met heel soms es goed 'medal to the metal', bij haast en snel inhalen.

Ik kom steeds uit op een verbruik van 1:8,5. Klopt dat een beetje naar jullie inzicht :?:

Ik heb een VAN, vang dus iets meer wind.

Wat zijn jullie ervaringen en verbruik?

Groeten, Benny

:D

Posted

onze sorento, rijd gemiddeld 1/10,dat je een VAN hebt maakt weinig uit denk want jou stoelen achter zijn er uit dus hij is wat lichter,ik denk dat je wat minder gas moet geven met die sorento :lol: :en het maakt in het verbruik ook veel uit of je een automaat of een schakelbak heb,met een schakelbak schijn je de 1/12 te moeten redden.

Je koelvloeistof heeft niks met je verbruik te maken lijkt mij,

Gr SORENTO2.5crdi ex aut

Posted

Hee hallo,

ik ben nu aan t testen wat ik kan halen. De laatste tijd relatief veel buitenuit, ook op 80 km wegen, dus lekker 90 op de cruise control en zo weinig mogelijk gas te veel geven. Ik heb een handbak trouwens.

Dan nog haal ik 1:9,5. Ik moet dan toch minimaal 1:10 kunnen halen?

We doen ons best.

Nog niks van de dealer over de koelvloeistof gehoord. En weer een liter of twee kwijt in twee weken.

Iemand op t forum zei dat het misschien een lekke koppakking zijn. Heb ik weer, een koreaan met een slechte dag die net mijn auto in elkaar zet!

:evil:

Groeten, hou jullie op de hoogte.

Benny

Posted
Heb ik weer, een koreaan met een slechte dag die net mijn auto in elkaar zet!

:evil:

Benny

Misschien een kleine troost: wij hebben ook zo'n Koreaan gehad, die dan onze Picanto in elkaar heeft gezet, misschien hadden ze samen een slechte dag :lol::lol:

Sterkte met de afwikkeling van jouw klachten

Philip