Jump to content

Goed nieuws voor emigranten ?

Fox

Recommended Posts

N.a.v. dat ik mij probeerde te registreren op "Mijn Kia" ca. 1-2 maanden geleden.

Geachte meneer, mevrouw,

Bedankt voor uw melding.
Ik zal wat betreft uw opmerking een kleine uitleg geven waarom het niet mogelijk is om met een auto die in het buitenland uitgegevens is, hier aan te melden voor mijnkia.nl

De chassisnummers die buitenlandse auto’s hanteren komen niet overeen met de chassisnummers die wij hier uitgeven, daardoor is het onmogelijk voor ons om een onderhoudshistorie te zien of andere informatie te verkrijgen. Dit maakt het onmogelijk om deze in te voeren in de database en een account te creëren.
Hetzelfde geldt voor Nederlandse auto’s die bijvoorbeeld in België rijden, met een Belgisch kenteken. Deze kentekens kennen wij niet en kunnen daarom ook geen match maken in ons systeem.

Wij zijn er hard mee bezig om voor geïmporteerde auto’s een systeem te vinden om deze toch te kunnen registreren, maar het is helaas niet zo makkelijk als dat het  op het eerst gezicht lijkt.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Overigens is het nog steeds niet in orde, ondanks de EU regelgeving... :no: