Ga naar inhoud

Magentis 2003 2,5 v6 lpg Probleem!


Jordivdv

Aanbevolen Berichten

Gepost Vandaag , 09:39

Goedemorgen,

 

 

Mijn naam is Jordi. Maar dat had je vast wel vanuit mijn gebruikersnaam begrepen. Zojuist aangemeld voor het kia forum. De hoofdreden is dat ik in Januari een Kia Magentis 2.5 V6 + LPG G3 heb gekocht. Kenteken 99-LL-ZZ. Ik heb die voor een mooie prijs kunnen kopen van de Opa van mijn vriendin. Ik wist van te voren dat hij een sensor probleempje had, maar ivm de mooie prijs die ik betaalde. Vond ik dat niet zo erg. Ik heb hem wel laten uitlezen bij een kia dealer(vanwege motormanagement lampje die brandde). De uitkomst daarvan was de temperatuursensor en 1 van de 2 lamdasensoren. Nou blijkt achteraf dat de oude eigenaar de auto heel soms pakte, en dan alleen heen en weer reed. Dus eigenlijk heeft hij nooit problemen gehad met de auto en evt. kapotte sensoren. Ik heb dat namelijk nu wel. Ik gebruik de auto elke dag. En soms ook kleine stukjes. Als ik de auto gebruik binnen ongeveer 2 uur van dat ik hem heb geparkeerd. Gaat hij lastig doen. Dan gaat hij in de toeren schommelen tot ongeveer 2500rpm. Dat was in het begin vervelend, maar kon ik mee leven(het gebeurde 1x in de week). Maar de laatste weken wordt het erger. Ik heb nu ook wel is dat hij gewoon uitvalt voor het stoplicht, al sta ik lang stil.  Problemen zijn op gas en op benzine. Als ik een sensor los trek(LMM bijvoorbeeld) heeft dat geen effect. Dit heb ik geprobeerd omdat ie dan op noodprogramma gaat lopen?! Je merkt t al. Ik ben een leek.

 

Ik ben me nu dus meer gaan verdiepen in deze klachten. Maar ik lees veel verhalen dat de lambda sensor het probleem helemaal niet hoeft te zijn. Dus mijn vraag hier op het forum is: Heeft iemand ervaring met deze klachten? En hoe kan ik dit het beste aanpakken? En moet je persé nieuwe sensoren kopen bij de dealer?

 

Ik hoor het graag. Ik plaats dit stukje ook nog in het Magentis forum. Gelieve daar reageren(ga ik van uit:))

 

Thnx

Jordi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...