chloso Geplaatst 15 Juli, 2013 Geplaatst 15 Juli, 2013 Hoi Heb net gemerkt dat de gps in de wagen zichzelf gereset heeft ofzo? Heb dit weekend nog weg geweest met gps en dit ging perfect. Nu startte ik net de wagen en zag dat hij ineens in het Engels stond? Dus de taal terug in Nederlands gezet. Alsook de Bluetooth was alles kwijt . maw terug Bluetooth apparaten zoeken etc. Nu goed, terug verbonden en ineens kende die terug mijn favorieten bij snelkiezen zoals ze voorheen stonden?? Alleen bij de gps ben ik alles kwijt van mijn adres boek en favorieten etc. Bij de radio staan nog wel al mijn presets zoals ik ze gezet had. Iemand een idee hoe dit komt? Batterij is niet ontkoppeld geweest. Ben naar t werk gereden vanmorgen maar niets gemerkt want radio deed het en had gps niet nodig. Pas net gemerkt omdat ik gps wou instellen en dat befaamde waarschuwingsscherm stond ineens in het Engels Grtz Quote
Creative Name Geplaatst 15 Juli, 2013 Geplaatst 15 Juli, 2013 Klinkt als een bug in de firmware, heeft je dealer geen update beschikbaar? Quote
chloso Geplaatst 15 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 15 Juli, 2013 Het rare is dat t de eerste x is dat t gebeurd en hij staat nu met de recentste software erop geloof ik. Is onlangs nog geüpdate. Quote
Pipercub Geplaatst 15 Juli, 2013 Geplaatst 15 Juli, 2013 Volgens mij zit er ergen een bug in de laatste software, ik kwam tot de ontdekking dat mijn Radio Navigatie systeem niet uitging als ik alles had afgezet en afgesloten. Radio/nav bleef aanstaan. Heb een SER gegeven door de grote gele zekering er uit te trekken en weer terug te zetten en tot nog toe is mijn probleem opgelost. Voor wie niet weten wat SER is, dir is een systen enguneers reset, helpt in 99 % van de gevallen. Quote
Smart Geplaatst 16 Juli, 2013 Geplaatst 16 Juli, 2013 Hoe doe je dat, die SER? iPhone met Tapatalk Quote
Creative Name Geplaatst 16 Juli, 2013 Geplaatst 16 Juli, 2013 In je zekeringenkast zal er een gele 20 amp zekering zitten die op de spanningsdraad van je ECU zit. Door die een minuut of 3 eruit te trekken 'reset' je boel. Je haalt echter niet de bug uit de software en een engineers reset is het ook niet want die gaat via ODB. Hou er ook rekening mee dat je ALLE opgeslagen data verwijderd uit je auto, ik weet niet hoe je dealer daar tegen aan kijkt. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.