Kiaclub Nieuwsrobot Geplaatst 28 Augustus, 2013 Geplaatst 28 Augustus, 2013 Beste forumleden,Ik heb onlangs een Kia sorento 2.5 crdi 16 v van 2003 aangeschaft, maar die geeft wat problemen waar ik niet helemaal uit kom.probleem is als volgt:auto loopt stationair (800 toeren constant) goed, je hoort geen rare geluiden o.i.d.na het indrukken van de gaspedaal tot 1250 toeren houd hij in tijdens het indrukken van de gaspedaal halverwege dan schiet de toerenteller omhoog.. na een minuut of tien brand de motormanagement lamp en draait de auto stationair niet lekker. begint bij 800 klimt naar 850 en zakt naar 750 en klimt weer terug naar 800. als ik dan gas inhoud dan komt de toerenteller rond de 1800 a 2000 en zakt weer terug en blijft dan stationair rond de 1250 zitten pas na even de voet op de gaspedaal en los zakt ie weer terug naar 800 en varieert dan weer.ik heb de krukas positie sensor vervangen.brandstoffilter is ook vervangenvolgens de vorige eigenaar zijn de verstuivers vorig jaar samen met de distributie ketting vervangen.LMM is volgens de garage ook niet het probleem maar is niet uitgesloten.EGR klep dicht gemaakt ook geen verschil.ECU uitgelezen: fout code U0004 Hoge Snelheids CAN Communicatie Bus (+) Lowik heb het gegoogeld maar word er niet echt wijzer van.foutcode gewist en dan begint de ellende weer van boven aan.ik heb er mee gereden hij rijd goed vanaf zijn tweede versnelling (niet op de snelweg getest) maar bij een stoplicht of als hij stationair draait dan houd ie in.Ik zit met mijn handen in mijn haar (al heb ik geen haar op mijn hoofd )wie kan mij verder helpen?Alvast bedankt. Lees het hele artikel Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.