geertjandekker Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Heeft iemand hier ervaring mee?Mijn autosleutel is spontaan in twee stukken gebroken: het elektronische deel met klapmechanisme en de sleutelbaard. Gevolg: ik kan de auto wel op afstand openen en sluiten, maar kan hem niet meer gebruiken om hem te starten. Zo te zien is er een scheurtje gekomen in het deel van het klapmechaniekje, waarin de sleutelbaard vastzit. Morgen gaat de auto naar de garage voor een grote beurt, dan kan ik dit meteen aankaarten bij de dealer. Ik ben benieuwd of dit onder de 7 jaar garantie gaat vallen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mika kjelld Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 hier nog meer klachten over de sleutel http://www.kiaclub.nl/topic/13157-afgebroken-sleutel-kia-ceed-2010/?hl=sleutels#entry135862 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertjandekker Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 Volgens de dealer valt de sleutel niet onder garantie. Vreemd, want in de garantievoorwaarden wordt de sleutel niet expliciet uitgesloten. Reparatie gaat circa € 60,-- kosten en duur ongeveer een week. Er is me toegezegd dat KIA (Nederland?) een tegoedbon zal sturen ter waarde van € 50,-- als compensatie dat de garantie de reparatie niet dekt. Hierdoor komen de kosten uit op € 10,--, en dat is een bedrag waarover ik geen discussie met Kia aan ga. Heeft iemand een vergelijkbare ervaring? Groet, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Bij mij was de klapgedeelte los geraakt en de eerste keer heb dit weer vastgeklikt. Dat ging een jaartje goed tot vorige maand. Bij de sleutel ging het weer loszitten. Toen heb ik deze geborgd met twee kleine druppeltjes loctite. (niet te veel!!) En vervolgens weer vast geklikt. De sleutel is weer als nieuw en gaat nu echt niet meer los. En natuurlijk niet het batterijvak vast lijmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertjandekker Posted October 31, 2013 Author Share Posted October 31, 2013 Ik heb de sleutel nog niet terug, maar al wel een tegoedbon van Kia van € 50,-- Dat is alvast mooi. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertjandekker Posted November 1, 2013 Author Share Posted November 1, 2013 En vanmiddag kreeg ik de gerepareerde sleutel ook terug. Netto kosten waren dus € 60, minus de tegoedbon van € 50, dus in totaal voor mij € 10. Wat ik vreemd vind is dat Kia de garantie niet geldig verklaart, maar wel relatief veel administratie voor lief neemt: - De dealer moet een tegoedbon aanvragen. - Deze wordt bij KIA NL met de hand ingevuld en met een handgeschreven envelop naar mij gestuurd. - Bij de gerepareerde sleutel maakt de dealer een gedetailleerde rekening. - Ik neem aan dat de afhandeling van de tegoedbon ook administratie van KIA met zich mee brengt. En dat allemaal om € 10 uit te sparen. Als KIA ietsje meer commercieel denkt, hadden ze gewoon de sleutel onder garantie moeten laten repareren. Het zij zo. Groet, 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woutje49 Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Het gebeurde mij dus deze week ook. Sleutel in 2 stukken in de broekzak. Meerdere meldingen hiervan op internet gezien en met die wetenschap de dealer gebeld. Na 2 dagen werd ik teruggebeld dat dit een bekend euvel was bij de oudere modellen. Ik krijg een nieuwe sleutel onder volledige garantie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts