Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Krakend Dashboard Kia Rio Superpack 1.2

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste Kia Rio Rijders,

Via deze weg wil ik mijn probleem met jullie delen en om tips of verhalen van jullie kant te horen.

Afgelopen januari 2013 heb ik mijn Kia Rio Superpack 1.2 gekocht. Inmiddels al +- 17.000 kom op de teller, al heel wat km mee gereden dus.

Tot mijn grote verbazing begon het dashboard een aantal maanden geleden opeens te kraken, vooral bij warm weer en nu ook bij een koude temperatuur. Voor dit probleem ben ik al 3 keer bij de garage geweest en zijn er ook al 3 keer reparaties verricht.

Het dashboard van de Rio bestaat uit Plastic delen die in elkaar geklikt worden d.m.v. een kliksysteem. Door het koude of warme temperatuursverschillen of ruw wegdek komt er speling tussen deze klemmen waardoor het dashboard begint te kraken.

Bij alle 3 de keren hebben ze de klemmen opgerekt d.m.v. een stukje stof tussen de klemmen te monteren zodat het plastic niet over elkaar schuurt, maar het stukje stof dit tegenhoud.

Helaas kraakt mijn dashboard nog steeds en begint nu ook mijn deur te trillen bij ruw wegdek of plotselingen stuurbewegingen.

Ik zit eraan te denken om een klacht in te dienen bij mijn dealer. Als ik namelijk een krakende auto wil dan rijd ik wel naar een sloopbedrijf of koop ik voor €500 een auto op marktplaats, maar geen splinternieuwe Kia Rio van +-  € 18.000,-.

Graag hoor ik van jullie of het probleem bekend is en of er vanuit jullie kant ook klachten over zijn.

Alvast bedankt.

Groetjes Manuel

Gast Wilcovdongen
Geplaatst

Ja dat is een hele bekende klacht. Ben er een keer voor terug geweest en mij werd verteld dat ze het hadden gemaakt maar het probleem is er nog steeds. Zit op 28.000 km van rio 1.2 superpack 2011

Geplaatst

hier nog iemand die kamt met dit probleem heb een rio 2012 super pack.

ze hebben bij mij het dashboard los gehaald en tussen het raam en dashboard foamstrip geplaatst. die overigens nog zichtbaar zijn ook.

krakend geluid is van de week weer langzaam terug gekomen.

Geplaatst

Ik had dat ook bij mijn rio 2013. Dealer heeft de zijkanten met een soort tape behandeld met daarop een zachte stoflaag. Gekraak is bijna weg. Alleen met dikke hobbels wil rondom mijn klokken (toerenteller snelheidsmeter enz) nog wel het een en ander aan gekraak plaatsvinden. Denk dat dit ligt aan het plastic zelf want als er in geknepen wordt is het al duidelijk hoorbaar. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...