Arjen Geplaatst 25 Maart, 2005 Geplaatst 25 Maart, 2005 Weet iemand of die boot met Sportage's die in april zou komen al onderweg is? M.a.w. heeft iemand als iets gehoord over levering in mei? Arjen Quote
MvG Geplaatst 28 Maart, 2005 Geplaatst 28 Maart, 2005 Hi Arjen, ik dacht dat vandaag of morgen weer een boot aankomt. Dit zou inderdaad betekenen dat er binnenkort weer een boot uit Korea onze kant op komt. Levering zou dan ws. begin mei plaatvinden. Als het goed is staat mijn auto ook op deze boot... ik heb hierover echter nog niks van mijn dealer gehoord Binnen een weekje of zo moeten de dealers volgens mij wel weten welke bestelde auto's er op de boot staan. FF afwachten dus.... Laat het ff weten wanneer jij hoort wanneer je auto komt, ok? Marcus Quote
Arjen Geplaatst 17 April, 2005 Topic Starter Geplaatst 17 April, 2005 Nog steeds geen bericht gehad dat "mijn" Sportage op de boot staat. De dealer blijft echter optimistisch en sluit levering in mei nog steeds niet uit. Er komen immers zo veel boten uit Korea! De diesels lopen blijkbaar niet zo snel, want die heeft hij per direct beschikbaar. Ook voorzichtig gevraagd welke Sorento's snel leverbaar zijn. Ik wacht echter de maand mei nog even af voordat ik een besluit neem. In de mei vakantie met de Sportage op vakantie naar Frankrijk zit er in ieder geval niet in. Ik hoop dat het met de zomervakantie wel gaat lukken! Arjen Quote
franky Geplaatst 18 Mei, 2005 Geplaatst 18 Mei, 2005 Hallo, ik heb mijn Kia in December besteld. Deze zou in April geleverd worden. Van kennissen heb ik vehoord dat er Kia's bij zijn die een maand later geleverd zijn/worden, dat duurt bij mij in ieder geval al langer. Ik wel dat mijn Kia bij de volgende zending zit. Weet iemand wanneer deze (boot) aan komt ? Komen ze trouwens wel allemaal in de nederlandse havens binnen ? Ik zie de Kia's ook wel eens op een trailer uit duitsland nederland binnen komen. Franky Quote
AJ Mol Geplaatst 19 Mei, 2005 Geplaatst 19 Mei, 2005 Ik weet niet wanneer de volgende boot aankomt. Wel weet ik dat alle Kia's in de haven van Rotterdam binnen komen. Dagelijks zie ik transporten met Kia's er op vertrekken, omdat ik vlak in de buurt werk. Quote
franky Geplaatst 20 Mei, 2005 Geplaatst 20 Mei, 2005 Andre, Dit wil dus zeggen dat er een grote opslag is op het haven terrein, ook wel logisch natuurlijk. Ze zeggen altijd dat je 6 weken van te voren te horen krijgt wanneer de levering zal plaatsvinden, het moment dat hij op transport gaat. Ik heb dit bericht nog niet gehad en neem dus aan dat mij kia daar nog niet bij staat. Klopt het inderdaad dat er melding gemaakt wordt wanneer de kia op transport gaat of heb ik toch een kleine kans dat de kia die ik besteld heb ergens in de haven van roterdam staat? Frank Quote
AJ Mol Geplaatst 20 Mei, 2005 Geplaatst 20 Mei, 2005 Meestal krijg je bericht als de auto aan boord gaat. Of dat altijd gebeurd weet ik niet. Toen ik het bericht kreeg stond mijn Kia in eens bij de dealer. In de haven van Rotterdam is er een opslag voor 28000 auto's van een groot aantal merken. Alle wagens van Kia komen hier in ieder geval binnen. Het is indrukwekkend als je het allemaal ziet. Voor een kleine indruk van het terrein, klik dan op deze link http://www.broekman-group.nl/automotive/index_flash.htm?rct.htm Quote
Arjen Geplaatst 21 Juni, 2005 Topic Starter Geplaatst 21 Juni, 2005 Nu eindelijk een update van "mijn" Sportage 2.0 2wd excecutive. Nog even resumerend. Auto besteld in januari uit een 20-tal Sportages die de dealers reeds in november had besteld. Keuze uit zilver grijs, donker grijs en zwart geloof ik. Levering medio mei. In mei natuurlijk geen auto en ook niet duidelijk wanneer wel. Regelematig in overleg met de dealer over alternatieven. Diesel of V6 waren wel beschikbaar maar daar ging niet mijn voorkeur naar uit. Begin juni belde de dealer met een nieuw alternatief. Hij had net bevestigd gekregen dat in de eerste week van juli er 2 Sportages 2.0 2wd excecutive zouden worden afgeleverd die hij niet op zijn bestellijst had staan (dus nog niet aan een klant waren gekoppeld). Een zilver grijs en een smart blue. Indien "mijn" Sportage de komende weken niet "in beeld" zou komen bood hij een van deze als alternatief aan. Gekozen voor de smart blue (weer eens wat anders dan grijs). Vandaag belde hij met goed nieuws op. De 2 Sportages staan bij de Douane en hij wilde nog even zeker weten of hij de blauwe op mijn naam kon gaan zetten. Daar hoefde ik natuurlijk niet lang over na te denken! Groet, Arjen Quote
xHansx Geplaatst 22 Juni, 2005 Geplaatst 22 Juni, 2005 Arjen gefeliciteerd, Ik ben wel enigzins jaloers. Met dit mooie weer al kunnen rijden. Wel interessant dat er een satin grey nu bij een dealer staat die nog niet gekoppeld is aan een koper. Hoe heet deze dealer? Misschien kan ik wel regelen dat mijn dealer deze auto 'overneemt'. Ik heb namelijk een satin grey in bestelling staan en dat gaat nog lang......... ............... duren. Is het een 2 liter 2wd executive? Quote
xHansx Geplaatst 22 Juni, 2005 Geplaatst 22 Juni, 2005 Arjen, via een ander topic ben ik achter de naam van jouw dealer gekomen: heb een poging gewaagd om de auto aan mij te leveren. Echter helaas..... quote "Geachte heer, De auto die onze kant op komt is een presentatie auto en is dus bestemd voor onze show-room. Deze auto zal bij ons ook in aanmerking komen voor klanten van ons waarbij ook een levering probleem ontstaan is. Een ruiling zit er voor deze auto dus niet in. Vriendelijke groet, Ruud Dekker" Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.