Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben Dimitri en ik ben nieuw op deze forum. Vandaag heb ik een Kia Rio gekocht en helaas zitten er nog standaard velgen onder. Graag wil ik mijn auto verlagen en standaard velgen vervangen voor 17 inch velgen. Verder zat ik ook te twijfelen om een schroefset te doen maar weet niet hoe het met de garantie zit. Dan kies ik liever de verlagingsveren van de Kia website.

Mijn vraag is: wat kan ik het beste doen?

De auto eerst verlagen en daarna de velgen kopen of moet ik de velgen kopen en dan de auto verlagen?

Graag zou ik jullie advies willen hebben.

Groet,

Dimitri

Geplaatst

Hallo Dimitri,

welkom.

De vraag natuurlijk is.. wat versta jij onder verlagen (1cm, 4cm, 10cm??)? Je zult er rekening mee moeten houden, dat wanneer je velgen koopt met bijvoorbeeld andere ET-waardes dat dit problemen op KAN leveren tijdens 't verlagen.

Ik zou in jouw geval eerst kijken naar velgen (wat staat mooi en wat past fatsoenlijk) en dan gaan kijken hoever je wilt verlagen. Vervolgens dan kijken of dat allemaal "past".

Maar.. ik denk dat hier wel andere experts rondlopen die hier meer over kunnen schreeuwen :).

Gr,

Dennis

Geplaatst

ik zou eerst voor de 17 inch velgen gaan dan ziet je auto er ook al een heel stuk lager uit 

en de garantie zal hoog uit alleen vervallen op jou eigen werk in dit geval dan de schokdenpers en veren 

en de set die kia aan bied is ook alleen een schroefset maar omdat zij hem er onder zetten behoud je je garantie 

• Like 1
Geplaatst

Hallo Dimitri,

welkom.

De vraag natuurlijk is.. wat versta jij onder verlagen (1cm, 4cm, 10cm??)? Je zult er rekening mee moeten houden, dat wanneer je velgen koopt met bijvoorbeeld andere ET-waardes dat dit problemen op KAN leveren tijdens 't verlagen.

Ik zou in jouw geval eerst kijken naar velgen (wat staat mooi en wat past fatsoenlijk) en dan gaan kijken hoever je wilt verlagen. Vervolgens dan kijken of dat allemaal "past".

Maar.. ik denk dat hier wel andere experts rondlopen die hier meer over kunnen schreeuwen :).

Gr,

Dennis

Hallo Dennis,

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb ieder geval al research gedaan en ik wil deze velgen onder mijn Kia hebben.

http://webshop.maicos.nl/barracuda-tzunamee-higloss-black-polished.html

De auto hoeft natuurlijk niet extreem laag. Maar iedergeval dat het er mooi uitziet en strak.

Groet,

Dimitri

• Like 1
Geplaatst

ik zou eerst voor de 17 inch velgen gaan dan ziet je auto er ook al een heel stuk lager uit 

en de garantie zal hoog uit alleen vervallen op jou eigen werk in dit geval dan de schokdenpers en veren 

en de set die kia aan bied is ook alleen een schroefset maar omdat zij hem er onder zetten behoud je je garantie 

Hallo xtra40,

Ja dat ga ik ook doen. Ik ga eerst de velgen kopen en dan verlagen.

Ik wil namelijk mijn garantie wel behouden hehe!!

Groet,

Dimitri

Geplaatst

hele mooie velgen hoor

verlagen zijn niet zo veel smaken in max 25 mm en 30 mm

dus even na meten als je je velgen er op hebt wat het mooist is 

• Like 1
Geplaatst

Wat natuurlijk wel heel mooi is:

Is een foto van de RIO in je "Garage"

Ok, Wit.......... we moeten het ermee doen :)

En daarna je update met zeer mooie velgen en dan de verlaging!

Geplaatst

Wat natuurlijk wel heel mooi is:

Is een foto van de RIO in je "Garage"

Ok, Wit.......... we moeten het ermee doen :)

En daarna je update met zeer mooie velgen en dan de verlaging!

Foto's komt nog. Liefs met mijn nieuwe velgen. Dus ik wacht nog ff met foto's! Binnenkort een update hoor!

• 2 weken later...
Geplaatst

Verlaagd en 18 inch velgen voor je idee: 

Dankje voor de foto! heb je verlangingsveren gebruikt of een schroefset?

en hoe zit het met de bochten nemen met  de voorwiel?

komt het niet tegen de wielkast aan?

Geplaatst

Dankje voor de foto! heb je verlangingsveren gebruikt of een schroefset?

en hoe zit het met de bochten nemen met  de voorwiel?

komt het niet tegen de wielkast aan?

Er zitten Eibach verlagingsveren onder.

Ze zijn wel eens tegen de wielkast gekomen maar toen ramde ik wel hard over een heuvel...

Maar dat presteerde ik ook toen de 15 inch eronder zaten en de boel niet verlaagd was.

Vooralsnog bevalt het prima ondanks dat het natuurlijk wel stugger is geworden. Maar dat vind ik persoonlijk geen punt.

• 4 weken later...
Geplaatst

Hier een impressie van 18", niet verlaagd in combinatie met hoog water....

image_url-7950-1406654332.jpg

Ook op google "kia rio (2012) tuning' is er volop leuks te zien, facebook van de pimpmaster :wink:

Succes nog met je keuze in elk geval...

Bij mij hoor ik ook wel eens de wielkasten, met 4 man erin en een drempel te snel, maar dan heb je wel natuurlijke verlaging!

Geplaatst

Hier een impressie van 18", niet verlaagt in combinatie met hoog water....

image_url-7950-1406654332.jpg

Ook op google "kia rio (2012) tuning' is er volop leuks te zien, facebook van de pimpmaster :wink:

Succes nog met je keuze in elk geval...

Bij mij hoor ik ook wel eens de wielkasten, met 4 man erin en een drempel te snel, maar dan heb je wel natuurlijke verlaging! 

Mooie velgen en ziet er goed uit! Bedankt voor de foto!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...