Administrator Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Hallo allemaal,Wij stonden vorige week in Duitsland langs de kant van de weg met een Kia Sorento 3.5 uit 2004 met (naar nu in Nederland blijkt) hetzelfde probleem. De boutjes waarmee de klep vastzit, zijn gebroken. De klep ligt nu in het inlaatspruitstuk met 1 van de boutjes; het andere boutje ligt in de cilinder en heeft daar dus de nodige schade veroorzaakt!De auto is ruim 4,5 jaar oud en heeft ruim 90.000 km op de teller. Van de monteur begreep ik dat dit iets is wat absoluut nooit mag gebeuren, dat deze boutjes kunnen afbreken. En buiten dat de fabrieksgarantie van 3 jaar dan wel is verlopen, heb ik op mijn zoektocht op internet ook al gevonden dat er ook nog zoiets bestaat als 'verwachte levensduur' en 'deugdelijkheidsgarantie'. Bij een auto van deze leeftijd met deze kilometers mag dit absoluut niet gebeuren. Inmiddels zijn wij nu in overleg met de dealer die destijds de auto heeft (door)geleverd omtrent een coulanceregeling.Ik weet dat ik ook rechtsbijstand hierop kan zetten, maar wil eerst de reactie van de dealer afwachten voor wat betreft deze coulanceregeling.Mijn vraag aan jullie is: jullie hebben dit probleem ook meegemaakt, hoe is dit destijds bij jullie opgelost qua kosten??Graag hoor ik van jullie.Groetend, Bianca Lees meer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts