Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi ik ben sinds enkele weken een trotse sportagerijder(adventure) Hij voldoet aan al al mijn verwachtingen alleen ik wil wel eens graag van andere sportagerijders horen hoe het hen vergaat wat betreft de brandstof. Wij hebben ongeveer 1300 km gereden nu en de auto geeft aan dat hij 11,7 liter verbruikt heeft per 100 km!!! Dit komt overeen met wat wij uitgerekend hebben aan de hand van getankte benzine. Wij hebben er al een paar flinke ritten mee gemaakt en voor dagelijks verkeer rijd ik veel snelweg. Ik mag dan een stevige rijder zijn maar iets zuiniger had ik toch wel verwacht. hebben jullie deze ervaring ook??

• 4 weken later...
Geplaatst

Hallo ,Ik ben sinds januari 2005 in het bezit van een KIA Sportage 2.0 4wd

Adventure en heb daar ongeveer 7500 km meegereden,en ben daar heel tevreden over ,Maar inderdaad het benzineverbruik wat in de folder wordt belooft is niet haalbaar (1;12) ik houdt het steeds nauwkeurig bij maar ik kom steeds op een verbruik van ongeveer 1:9 En dat is dan bij een zeer rustige rijstyle ,maar dat is dus niet wat ze belooft hebben in de folder, maar daar was ik daar al van uitgegaan dat de specificaties in de folder wat te mooi zijn neergezet ,Want mijn vorige Auto een Toyota RAv4 2.0 4wd reedt ook al net 1:10 maar die weegt 200 kilo lichter dan de Sportage.

Een vriendt van mij heeft de Tucson 2.0 2wd (waar dezelfde motor in zit )en die" klaagt' er ook over dat het verbruik tegenvalt ,Het zal eigenlijk zo moeten zijn dat de importeur die verbruiks gegevens vermeldt die realisties zijn ,Dan weet de concument tenmiste waar hij aan toe is ,en niet achteraf te concluderen dat het onderhoudt eigenlijk wat tegenvalt...

• 2 weken later...
Geplaatst

Lekker doorrijden verbruik 1 op 9 en af en toe goed daarhalen 1 op 8.

Gewoon rustig op snelweg 1 op 10.

Met koude start en dan gelijk gassen 1 op 6... niet doen dus, ff de auto lekker op temperatuur laten komen.

pas 1.500 km mee gereden :D

Gast fotograaf
Geplaatst

Heb de Sportage nu 2 weken.

Bij rustig rijden is 1 op 10 te halen.

Volgens de dealer zou het verbruik na een inrijperiode van 5000km iets gunstiger kunnen worden.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik heb de sportage executive 2 ltr benzine 2wd nu een paar weken en ben 1600 km verder.

Mijn eerste twee tankbeurten leverden bij een rustig rijgedrag met 80% snelweg een verbruik van 1 liter op 10,5 km op.

Op dit moment rijd ik gemiddeld al 1 op 11, dus ik vind het eigenlijk nog meevallen.

Kijk ook eens op http://www.autoverbruik.nl.

Krijg je een goed beeld van het verbruik van o.a. de sportage.

O ja....., de auto rijdt geweldig, helemaal top.....

??n puntje dan...ik vind de zittingen van de voorstoelen een beetje kort, ik had liever iets meer steun in mijn knie?n gehad.

groet Hans :P:P:P

Geplaatst

Ik ben op vakantie geweest in Frankrijk en sprak daar iemand aan met een Kia Sportage.

Hij was daar ook met een caravan net als wij.

Effin een praatje over ditje en datjes.

En toen het verbruik....

Hij had een 2.7 automaat en reed 1 op 5 met caravan wel te verstaan.

Ik was nog dit jaar met de Joice en met caravan reed ik 1 op 7.

En dit is een handschakelbak met 2 ltr motor 139 pk.

Wel vaak de airco aan natuurlijk en dat kost ook benzine.

Tja en met deze benzineprijzen hakte het ook bij mij in.

Dit jaar toch 462 euro aan benzine en 75 euro aan tol.

En dat op een camping nog net geen 1000 km van huis en daar heel weinig gereden.

Wat betreft de tol nog te vermelden dat ik niet alles tolwegen heb gekozen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...