Jump to content

Park assist

Pkrussel

Recommended Posts

Hoi,

Sinds gisteren zit ik te kijken naar ene nieuwe auto. Ik twijfel nu nog tussen de Sportage, CX5, QQ en misschien ook de Kadjar.

Ik zit wat filmpjes te bekijken van de Sportage. En dat car assist lijkt me wel geinig. Vrouwlief gaat er misschien ook meerijden en zij kan absoluut niet parkeren. Dus het wordt misschien een must :)

In een filmpje zie ik dat de Sportage semi aut inparkeert. Man moet de automaat zelf schakelen van vooruit naar achteruit.

Wat me opvalt is dat moeilijkheidsgraad niet echt hoog is. Er was best veel marge. Hoe werkt dit in de praktijk? Lukt het aut. Inparkeren ook als de parkeerruimte krap is? En kan de auto ook in een normaal parkeervak automatisch Inparkeren?

Bedankt.

Hey ,

Ik weet niet hoe het zit met de Park Assist in de sp4,maar bij mij in de sp3 I-touch werkt die voortreffelijk alhoewel ik het eerder gebruik voor de fun,ik heb tot nu toe geen probleem met parkeren :-)

Maar is eigenlijk zoals je zegt ,een semi automatische Park Assist.

Je rijdt bv een straat in waar rechts of linksgeparkeerde wagens staan,activeert de P.A,kiest voor links of rechts inparkeren,rijdt langzaam voorbij de auto's,systeem detecteert een open ruimte en geeft dan signaal ,visueel en accoustisch,dat je in achteruit moet schakelen,stuur loslaten,en koppeling langzaam loslaten en gas geven.

Auto parkeert zich zelf...via je achteruitrij camera en je sensoren zie je wanneer je moet stoppen,en hij zegt schakel hem in vooruit,stuur niet aanraken,rijdt langzaam vooruit tot wagen goed staat dmv sensoren.

Systeem werkt perfect,en ja zelfs in kleine parkeerplaatsen kruipt die in zonder schade,alhoewel het een gepiep van sensoren is,maar niets raakt....

Moet wel gebeuren tussen 2 obstakels,bv 2 wagens....

In een gewone recht voor u,parkeerruimte waar je zo moet inrijden,of achterwaarts moet inrijden ,werkt het systeem niet.

Maar je kan wel beroep doen op je voorste,achterste sensoren,achteruitrijcamera en natuurlijk je spiegels :-)

Veel succes met je keuze en hopelijk mogen we binnenkort een nieuwe Sp driver verwelkomen :wink:

• Haha 1

Hallo,

Helaas heeft de SP4 in Nederland geen park assist. Maar parkeren met achteruitrijcamera en front en back signalen geeft net zoveel vertrouwen. Wat voor jullie de doorslag moet geven zijn de sterke rijeigenschappen van de SP4. Ik kan het weten want heb ook een SP3 gehad. De QQ en Kadjar vallen nmm af omdat de build van de auto gewoon minder is. Bovendien geeft de turbo motor zoveel extra genot daar kan ook de Mazda niet tegenop.

• Confused 1

Bedankt voor de info. De qq en Kadjar vind ik qua uiterlijk een stuk minder. De plastic onderkant vind ik best lelijk.

Echt jammer en vreemd dat de Nederlandse model geen auto park functie heeft. Op zich is het geen showstopper. Binnenkort eens naar de showroom gaan om het live te bekijken.

• Like 1

Heel snel langs een dealer gereden. Idd geen parkassist.

GTLine first edition heeft niet eens parkeersensoren... Om voor en achter parkeersensoren te hebben moet je de allerduurste versie kopen. Parkeersensoren als optie te nemen is minder mooi zei de verkoper. Want om de voor sensor in te schakelen moet je een knop indrukken. Bij de GT hoeft dat niet.

Hoe mooi ik de Sportage 4 ook vind. Dit gaat 'm niet worden.

• Sad 1

• 5 years later...
Op 15-8-2016 om 21:56, zei mart56:

Hallo,

Helaas heeft de SP4 in Nederland geen park assist. Maar parkeren met achteruitrijcamera en front en back signalen geeft net zoveel vertrouwen. Wat voor jullie de doorslag moet geven zijn de sterke rijeigenschappen van de SP4. Ik kan het weten want heb ook een SP3 gehad. De QQ en Kadjar vallen nmm af omdat de build van de auto gewoon minder is. Bovendien geeft de turbo motor zoveel extra genot daar kan ook de Mazda niet tegenop.

De sp4 heeft wel degelijk park assist voor normale parkeer vakken, ook ik heb een sp4 en daar zit het gewoon op om vooruit of achteruit te parkeren.