Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste forum leden,

Het al even geleden dat ik gebruik heb gemaakt van dit forum, maar nu loop ik toch wel tegen een probleempje op.

Mijn motto is altijd als je het zelf kan doen, doen!

Nu heb ik na een paar jaar twee lak beschadigen opgelopen die toch wel moeten worden opgeknapt.

Maar het is een Metallic lak, en dan wordt het altijd wat spannender.

Het gaat bij om een KIA Sportage uit 2010 waarbij met de kleur Machine Silver, 9S.

Ik had eerst een spuitbus laten aanmaken, onder Machine Silver, 9S maar die bleek uiteindelijk iets te donker.

Vervolgens een standaard spuitbus gekocht van Motip onder het nummer 55264.

Deze komt heel goed overeen maar…………………..

Ik weet dat alles wat met zilvergrijs te maken heeft het een verdomd lastige kleur is, zeker als je lokaal gaat spuiten/bijwerken.

Mijn vraag is of iemand een goede ervaring heeft, met een bepaalde (internet)firma die de KIA Machine Silver 9S goed op kleur kan aanmaken (spuitbus)

Ludo

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik denk dat het een lastige klus is om de juiste kleur te vinden.

Je moet niet vergeten dat de lak zes jaar oud is en door het zonlicht lichter van kleur geworden is. 

Dus alle spuitbussen die je koopt zullen iets donkerder zijn.

En dat ga je echt wel zien als je het bijwerkt. 

Als je in de buurt van Zundert woont zou ik eens langs Sloot autoschade rijden.

Hij heeft al meerdere Kiaclubleden geholpen en een leuk prijsje voor gemaakt bij schades.

Zelf spuiten en bijwerken met spuitbusjes gaat tegenvallen met metallic .

Hij kan je ook adviezen geven voor het weg poetsen van schades.

Dat hebben wij gezien met de poetsmeeting van de Kiaclub.

Link naar Sloot Zundert

Poetsmeeting

• 9 maanden later...
Geplaatst
Op ‎28‎-‎8‎-‎2016 om 21:03 zei ludo:

Beste forum leden,

Het al even geleden dat ik gebruik heb gemaakt van dit forum, maar nu loop ik toch wel tegen een probleempje op.

Mijn motto is altijd als je het zelf kan doen, doen!

Nu heb ik na een paar jaar twee lak beschadigen opgelopen die toch wel moeten worden opgeknapt.

Maar het is een Metallic lak, en dan wordt het altijd wat spannender.

Het gaat bij om een KIA Sportage uit 2010 waarbij met de kleur Machine Silver, 9S.

Ik had eerst een spuitbus laten aanmaken, onder Machine Silver, 9S maar die bleek uiteindelijk iets te donker.

Vervolgens een standaard spuitbus gekocht van Motip onder het nummer 55264.

Deze komt heel goed overeen maar…………………..

Ik weet dat alles wat met zilvergrijs te maken heeft het een verdomd lastige kleur is, zeker als je lokaal gaat spuiten/bijwerken.

Mijn vraag is of iemand een goede ervaring heeft, met een bepaalde (internet)firma die de KIA Machine Silver 9S goed op kleur kan aanmaken (spuitbus)

Ludo

Hier nog een aanvulling voor de liefhebbers:

Ik heb van het fabrikaat: Color Matic een bus laten mengen onder: Hyundai, Bright Silver dit met het referentienummer:21VCB (K) (X3)

Dit komt prima overeen met de KIA Color Machine Silver 9S, voor een auto welke al een paar jaar oud is!

Gr, Ludo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...