Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

vervangen keerring

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vorige week tijdens mijn 72.500 km beurt kwam naar voren dat mijn keerring olie lekte. Dit wordt onder garantie vervangen, kan een lekkende keerring voor andere schade zorgen? Ik wil dat alles naar behoren werkt dus als er meer schade kan ontstaan doordat het dus al een tijdje lekte, dan wil ik dit direct laten checken en mogelijk vervangen.

alvast bedankt voor jullie advies.

Lucas

Geplaatst

Maar goed welke kering lekte er ???

Was het een keering van de motor of versnellingsbak ??

Maar zo lang er genoeg olie in het betreffende te lekken onderdeel heeft gezeten is de smeerimg goed geweest en zul je behalve een vette bodem geen verdere schade hebben

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Mocht je een distributie riem hebben en aan de kant van die lekkende keerring hebben is dat wel schadelijk. Het bevat rubber component, dat lost op in olie.

Als er motorolie lekt op een distributieriem wordt die zacht, vervormd en kan daardoor uiteindelijk poelietanden gaan missen ( niet meer op tijd ) eraf lopen of scheuren.

Lekkage in je transmissie lijkt mij evenmin de bedoeling gezien dat niet over de juiste eigenschappen beschikt en mogeljk de vloeistof daarin overvult waardoor het kan gaan schuimen en de juiste (beschermende) werking verliest.  Noch lekkage op ( nokkenas/kruskas positie ) sensors die ook aanwezig kunnen zijn, ook weer omdat er rubber of plastic in de isolatie aanwezig is waar motor olie effect op kan hebben.

Allemaal niet goed. Ik heb alleen geen idee of wat slechts met kettingen doet. Die lopen doorgaans door een (motor)oliebad. Maar dan heb je de sensoren nog.

Geplaatst

de rio heeft gelukkig een ketting dus daar hoef je je geen zorgen om te maken 

alleen dat zacht worden geld wel voor de multiriem/vsnaar

verder een beetje olie lekken geen probleem veel olie lekken wel maar dan ga je dat op de grond terug zien

bij ons op het werk zie ik lekkages genoeg 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...