joepnd Geplaatst 18 Oktober, 2016 Geplaatst 18 Oktober, 2016 Picanto 2012, 1.2, Koude start geen probleem, korte stop na rit (bv tanken) geen probleem, bij lange stop slaat de pico pas na +/- 5 seconden aan. Startmotor draait wel, maar slaat gewoon niet aan. Op google lees ik wel iets over een software update? Ga ervan uit dat de dealer elke update die uitkomt installeert. Iemand ook zoiets gehad en hoe is het opgelost? Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 18 Oktober, 2016 Geplaatst 18 Oktober, 2016 Iemand ook zoiets gehad en hoe is het opgelost? Er zijn in het verleden wel problemen geweest met starten maar dat kwam door de schakelaar bij het koppelingspedaal. Is die bij jou al gecontroleerd of vervangen door de dealer? Quote
joepnd Geplaatst 18 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 18 Oktober, 2016 Er zijn in het verleden wel problemen geweest met starten maar dat kwam door de schakelaar bij het koppelingspedaal. Is die bij jou al gecontroleerd of vervangen door de dealer? Nog geen controle, het is zo'n vaag probleem, ik heb geen zin in om tig keer terug naar de garage te moeten. Quote
Picawhite Geplaatst 20 Oktober, 2016 Geplaatst 20 Oktober, 2016 als de koppelingsschakelaar stuk is start ie toch helemaal niet ,als ik het verhaal lees slaat ie niet aan . Is mijn inziens wel een verschil tussen niet starten en niet aanslaan , toch. brandstofdruk die wegvalt ?????? Quote
joepnd Geplaatst 25 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 25 Oktober, 2016 als de koppelingsschakelaar stuk is start ie toch helemaal niet ,als ik het verhaal lees slaat ie niet aan . Is mijn inziens wel een verschil tussen niet starten en niet aanslaan , toch. brandstofdruk die wegvalt ?????? Klopt slaat niet aan, maar alleen bij een warme motor die +/- 10 minuten stilstaat, na het tanken niets aan de hand. Gaat de Pico bij de dealer gewoon aanslaan.....Misschien dat er anderen mee bekend zijn? Quote
vengafan Geplaatst 26 Oktober, 2016 Geplaatst 26 Oktober, 2016 Heb dit euvel ook bij mijn Venga gehad, dealer heeft toen schakelaar bij koppelingpendaal vervangen Quote
Lorddaku Geplaatst 12 December, 2016 Geplaatst 12 December, 2016 @joepndIk heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn 1.0 picanto van 2013.Het bleek dat de brandstofpomp de druk niet op peil hield. De dealer heeft toen, als ik het goed zeg, de brandstofkeerring, vervangen.Dit loste het probleem deels op. De druk bleef op peil alleen de motor starte nog steeds slecht op warme motor.Vervolgens heeft de dealer de software geupdated naar een software voor picanto's die slecht starten op koude motor.Sinds dien heb ik geen last gehad van slecht starten op warme motor.Hoop dat je hier iets aan hebt.Groetjes,Brandon Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk Quote
joepnd Geplaatst 18 December, 2016 Topic Starter Geplaatst 18 December, 2016 Op 12-12-2016 om 10:14 zei Lorddaku: @joepnd Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn 1.0 picanto van 2013. Het bleek dat de brandstofpomp de druk niet op peil hield. De dealer heeft toen, als ik het goed zeg, de brandstofkeerring, vervangen. Dit loste het probleem deels op. De druk bleef op peil alleen de motor starte nog steeds slecht op warme motor. Vervolgens heeft de dealer de software geupdated naar een software voor picanto's die slecht starten op koude motor. Sinds dien heb ik geen last gehad van slecht starten op warme motor. Hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes, Brandon Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk Bij de volgende beurt vraag ik om een update vd software. Pico start nu gewoon elke keer. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.