Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Picanto 2012, 1.2, Koude start geen probleem, korte stop na rit (bv tanken) geen probleem, bij lange stop slaat de pico pas na +/- 5 seconden aan. Startmotor draait wel, maar slaat gewoon niet aan. Op google lees ik wel iets over een software update? Ga ervan uit dat de dealer elke update die uitkomt installeert.

Iemand ook zoiets gehad en hoe is het opgelost?

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Iemand ook zoiets gehad en hoe is het opgelost?

Er zijn in het verleden wel problemen geweest met starten maar dat kwam door de schakelaar bij het koppelingspedaal. 

Is die bij jou al gecontroleerd of vervangen door de dealer?

Geplaatst

Er zijn in het verleden wel problemen geweest met starten maar dat kwam door de schakelaar bij het koppelingspedaal. 

Is die bij jou al gecontroleerd of vervangen door de dealer?

Nog geen controle, het is zo'n vaag probleem, ik heb geen zin in om tig keer terug naar de garage te moeten.

Geplaatst

als de koppelingsschakelaar stuk is start ie toch helemaal niet ,als ik het verhaal lees slaat ie niet aan .

Is mijn inziens wel een verschil tussen niet starten en niet aanslaan , toch.

brandstofdruk die wegvalt ??????

Geplaatst

als de koppelingsschakelaar stuk is start ie toch helemaal niet ,als ik het verhaal lees slaat ie niet aan .

Is mijn inziens wel een verschil tussen niet starten en niet aanslaan , toch.

brandstofdruk die wegvalt ??????

Klopt slaat niet aan, maar alleen bij een warme motor die +/- 10 minuten stilstaat, na het tanken niets aan de hand. Gaat de Pico bij de dealer gewoon aanslaan.....Misschien dat er anderen mee bekend zijn?

Geplaatst

Heb dit euvel ook bij mijn Venga gehad, dealer heeft toen schakelaar bij koppelingpendaal vervangen

• 1 maand later...
Geplaatst

@joepnd

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn 1.0 picanto van 2013.
Het bleek dat de brandstofpomp de druk niet op peil hield. De dealer heeft toen, als ik het goed zeg, de brandstofkeerring, vervangen.
Dit loste het probleem deels op. De druk bleef op peil alleen de motor starte nog steeds slecht op warme motor.

Vervolgens heeft de dealer de software geupdated naar een software voor picanto's die slecht starten op koude motor.

Sinds dien heb ik geen last gehad van slecht starten op warme motor.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,

Brandon

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Geplaatst
Op 12-12-2016 om 10:14 zei Lorddaku:

@joepnd

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn 1.0 picanto van 2013.
Het bleek dat de brandstofpomp de druk niet op peil hield. De dealer heeft toen, als ik het goed zeg, de brandstofkeerring, vervangen.
Dit loste het probleem deels op. De druk bleef op peil alleen de motor starte nog steeds slecht op warme motor.

Vervolgens heeft de dealer de software geupdated naar een software voor picanto's die slecht starten op koude motor.

Sinds dien heb ik geen last gehad van slecht starten op warme motor.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,

Brandon

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Bij de volgende beurt vraag ik om een update vd software. Pico start nu gewoon elke keer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...