Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Koppeling probleem Pica 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik weet niet of ik de enige ben, alleen heb ik het idee dat ik last heb van klappende koppelingsplaten. Dit komt echter alleen voor op koude motor. Bij het optrekken hoort het alsof de koppelingsplaten meerdere malen hun grip verliezen op tegen elkaar aan klappen.

Ik bedoel hier niet het klunk geluid mee dat je maar een keer hoort bij het op laten komen van de koppeling.

Het is misschien niet heel duidelijk, maar wellicht slaat iemand hierop aan ?

Groetjes,

Brandon

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Geplaatst

Waarschijnlijk heb jij het zelfde als dat we ook bij de Rio hebben het jutteren van de koppeling zo dat je denkt dat je niet kan rijden en het gevoel hebben dat je motor op de grond valt
Bij de Rio is het dus een bekend probleem zou dit toch even bij de dealer aan kaarten
Ik heb destijds het hele spul onder garantie vervangen gekregen en het is nu voor 95% weg

Verstuurd vanaf mijn SM-A710F met Tapatalk

Geplaatst

@xtra40

Zojuist de dealer gebeld. Zij gaven aan dat het mogelijk vocht op de koppelingsplaten kan zijn. Dit zou bekend zijn bij de sportage (vorig model) bij de nieuwe picanto was dit nog niet bekend. Bij de sportage deden ze er niks aan, maar ze zetten mijn probleem uit bij Kia Nederland.

Geplaatst

Hahahahah vocht op je koppeling plaat ik kan hem nog sterker vertellen maar zo een domme leugen kan ik niet eens vetzinnen

Verstuurd vanaf mijn SM-A710F met Tapatalk

Geplaatst

het probleem bij de rio is /was dat de drukgroepen en de koppeling in het algemeen te klein zijn bemeten voor de auto 

dus als je veel je koppeling moet gebruiken word het spul te snel heet en trekt krom ik geloof dat de druk groep de grootste boos doener in dit verhaal is 

als je dan een koude koppeling hebt dan is het op zijn ergst 

zo dra de koppeling warm is 3 straten verder op is het probleem grotendeels weer weg 

soms kan je zelfs met achteruitrijden een gillend geluid horen van de koppeling 

nu weet ik niet of de koppeling van de rio het zelfde is als van de picanto 

maar dit is het verhaal welke bij de rio hoort 

Geplaatst

Top. Bedankt. Ik weet dat de 1.2 motor hetzelfde is als de picanto 1.2 dus de kans dat er dezelfde bak onder zit lijkt mij aanwezig, tenzij jij een 6 bak hebt.

Geplaatst

nee ik heb ook een 5 bak maar ik weet niet of de versnelings bak het zelfde is 

de rio heeft een hydraulische koppeling bediening en ik dacht de picanto een kabel ??

Geplaatst

Ik dacht mij te herinneren dat bij mijn vorige Picanto 2013 er idd een kabel zat die ze konden aanspannen.

Laat ik maar niet beginnen hoeveel problemen ik met die Picanto heb gehad.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...