Jump to content

noodremsysteem niro

Dannyd

Recommended Posts

Euh.......... ik reed op de parkeerplaats van de Efteling (achter een Tesla) :tt1:

En daar greep de 'noodrem' in bij (ik denk) 12 km/h
Het systeem was sneller dan ik....... omdat ik even naar rechts of links keek!

(volgens mij had ik dit al eens gepost :ninja: )

• Like 1

Wimis ,dank u voor de reactie ik ben van kortrijk Belgie en verleden week woensdag ben ik hier in kortrijk mijn kia niro gaan afhalen,alles eens uitgetest ok enkel de noodstoprem deed het niet dealer gemaild antwoord was dat de noodstoprem enkel begint te werken vanaf 8okm ???per uur dan werd ik vrijdag 13 /01doorgestuurd naar de verantwoordelijke service na aankoop die ging het opzoeken tot op heden niets gehoord...dat is toch niet te begrijpen dat ze zoiets niet weten .....

Guest Nirofan

In het instructieboekje noemen ze dit het Assist Emergency breaking (AEB). Het AEB geeft waarschuwingsmeldingen en regelt het remsysteem "overeenkomstig het risico op een aanrijding". Wanneer het alarm afgaat (vroeg-laat) en wanneer noodstop intreed dat kan je instellen. (zie handleiding vanaf pagina 6-41).
Ik heb het proberen te testen door bij naderen kruising (zover ik durfde) kort op mijn voorganger te rijden. Geen signaal en rem!. Ik zat er toch heel kort op. Op een ander moment kreeg ik onverwacht een signaal, maar dat was op een rechte weg met hogere snelheid waarbij ik een voorligger naderde. Ik heb het idee dat het systeem bij een hogere snelheid, waarbij je een voorganger relatief snel nadert, eerder een signaal geeft. "Overeenkomstig het risico op een aanrijding" dus.

Ik hoor graag de reactie van je dealer.

Vanmorgen bij dealer geweest,het is idd zoals nirofan zegt bij hogere snelheid en bij het vlug naderen van een voorop rijdend voertuig word er signaal gegeven ,bij lagere snelheid zal dat minder gebeuren,er werd ook gezegd dat de mens het systeem niet kan beinvloeden door bijna tegen de voorligger te gaan rijden dat de computer dat onder controle heeft en veel vlugger reageerd ,conclusie het systeem niet te veel vertrouwen anders kan je pech hebben en schade oplopen m.a.w. het AEB systeem lijkt mij niet zo een goede zaak.

Edited by Dannyd

• 2 weeks later...

Het AEB werkt ook onder de 50 km. Ik heb dat zelf mogen ervaren tijdens mijn proefrit. Ik was afgeleid en een auto voor mij remde voor een oranje verkeerslicht. Ik hoorde een pieptoon en voordat ik mijn voet goed en wel op de rem had stond de auto al stil! Ik was blij dat het AEB er op zat, toch een beetje slordig om tijdens een proefrit een lullige schade te veroorzaken...:?

1 uur geleden zei Bob61:

Het AEB werkt ook onder de 50 km. Ik heb dat zelf mogen ervaren tijdens mijn proefrit. Ik was afgeleid en een auto voor mij remde voor een oranje verkeerslicht. Ik hoorde een pieptoon en voordat ik mijn voet goed en wel op de rem had stond de auto al stil! Ik was blij dat het AEB er op zat, toch een beetje slordig om tijdens een proefrit een lullige schade te veroorzaken...:?

dat zou wat zijn zeg dat je hem terug geeft aan de dealer met de melding mooie auto alleen jammer van die deuk die ik er heb in gereden :balloon_21::-)

• Like 1