Administrator Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 Hallo,Ik zit met een hortende en stotende KIA Pride. Probleem op LPG en benzine aanwezig.Als ik meet direct op de lambda sonde dan pendelt er niets. Weet ook niet of deze dat stationair hoort te doen of niet.Onder rijbelasting pendelt ie ook niet.Ik zie wel dat signaal meestal laag is ( onder de 0,1 volt ) en bij gasgeven iets omhooggaat. Echter na klein beetjegas bij het gas loslaten geeft snelle piek naar 0,5 volt. Valt me ook dat sowieso die signalen erg snel wisselen ookal merk je aan het lopen van de motor geen verschil.Bijspuiten met remmenreiniger doet de waarde iets verhogen bij stationair toerental. Maar komt niet hoger dan 0,5 volt.Losgehaalde sensor en dan rijden geeft zelfde horten en stoten nog. Auto ploft ook wat in uitlaat. Ontstekingsonderdelenlijken me goed. Kabels kleiner dan 6 kOhm en ik kan ze beetpakken, dus lijken me niet slecht.MAP sensor in orde, TPS in orde.Waar heeft ie last van? Valse lucht? Spuiten bij vacuum slangen/inlaat geeft geen verhoging van toerental en op de uitslag van deLAMBDA meter zie je ook niets.Wie? Lees meer... Quote
Recommended Posts