Andries Geplaatst 30 Mei, 2017 Geplaatst 30 Mei, 2017 Beste leden, Kort na de aankoop van mijn Rio 4 hoor ik een soort ratelslang-geluid, boven een bepaald aantal toeren. Het geluid doet zich niet altijd voor, maar als het zich voordoet is dit rond 3000 toeren of hoger / tweede versnelling. Ik heb het een tijdje geobserveerd, met langzaam optrekken en snel optrekken (uiteraard wanneer de motor warm is). Tijdens langzaam optrekken hoor je het bijna niet. Tijdens snel optrekken hoor je het wel. Wat kan dit zijn, of is dit normaal? De dealer heeft het niet kunnen constateren (zul je altijd zien, dat de auto dan stil is). Quote
Andries Geplaatst 30 Mei, 2017 Topic Starter Geplaatst 30 Mei, 2017 M'n vriendin denkt dat het niet afkomstig is van de motor, maar alsof er iets 'trilt'.. Ze denkt dit omdat het motorgeluid 'doffer' klinkt, dan het 'directe' geluid van de ratel. Zojuist heb ik nog een rondje gereden en de ene keer hoor je het wel, de andere keer niet. ( Ik heb gereden met alle ventilatoren gesloten en uit, dus ook geen airco. ) Quote
Firepeet Geplaatst 3 Juni, 2017 Geplaatst 3 Juni, 2017 Ik hoorde op een gegeven moment ook een ratelend geluid tijdens het rijden, toen bleek het mijn zonnebril te zijn die lag te trillen in het vakje. Quote
Andries Geplaatst 4 Juni, 2017 Topic Starter Geplaatst 4 Juni, 2017 Dat dacht ik eerste instantie ook, dus alles wat 'los' lag uit de auto gehaald (ook inhoud dashboard-kastje). In onderstaand filmpje van een BMW 3-cilinder hoor ik het geluid ook, maar wel in mindere mate.. Let op bij 0:24 en 0:33 / 0:34 / 0:35 (het knetter-achtige geluid). Ik weet niet hoeveel toeren deze BMW draait, maar ik hoor het soms al vanaf 2500 toeren en dan wat meer aanwezig. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.