Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste leden,

Kort na de aankoop van mijn Rio 4 hoor ik een soort ratelslang-geluid, boven een bepaald aantal toeren.
Het geluid doet zich niet altijd voor, maar als het zich voordoet is dit rond 3000 toeren of hoger / tweede versnelling.

Ik heb het een tijdje geobserveerd, met langzaam optrekken en snel optrekken (uiteraard wanneer de motor warm is).
Tijdens langzaam optrekken hoor je het bijna niet.
Tijdens snel optrekken hoor je het wel.

Wat kan dit zijn, of is dit normaal?
De dealer heeft het niet kunnen constateren (zul je altijd zien, dat de auto dan stil is).

Geplaatst

M'n vriendin denkt dat het niet afkomstig is van de motor, maar alsof er iets 'trilt'..
Ze denkt dit omdat het motorgeluid 'doffer' klinkt, dan het 'directe' geluid van de ratel.

Zojuist heb ik nog een rondje gereden en de ene keer hoor je het wel, de andere keer niet.
( Ik heb gereden met alle ventilatoren gesloten en uit, dus ook geen airco. )

Geplaatst

Dat dacht ik eerste instantie ook, dus alles wat 'los' lag uit de auto gehaald (ook inhoud dashboard-kastje).

In onderstaand filmpje van een BMW 3-cilinder hoor ik het geluid ook, maar wel in mindere mate..
Let op bij 0:24 en 0:33 / 0:34 / 0:35 (het knetter-achtige geluid).

Ik weet niet hoeveel toeren deze BMW draait, maar ik hoor het soms al vanaf 2500 toeren en dan wat meer aanwezig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...