Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb sinds twee weken een gebonk in de voorwielophanging.
Inmiddels bij de dealer langs geweest om een groot onderhoud afspraak te maken.
Hier hebben ze nog wel even naar de voorwielophanging gekeken.
Ik had aangeven dat het vermoedelijk de stabilisatie rubbers konden zijn. Dit was niet het geval.
Mogelijk dat het een schokbreker is. 

Het gebonk is te horen als we rustig met de auto rij over wat kleine hobbels.
Tevens is het te horen als we de auto van links naar rechts heen en weer schudden.
Het geluid komt voor mij gevoel onder het motorblok vandaan als ik de motorkap op heb.
Zo heb ik ook nog langs de auto gelegen om mijn hand tegen de stabilisatiestang te houden.
Dit resulteerde erin dat deze heftig trilt als we de auto heen en weer schudden. 

Heeft iemand een idee waar ik precies moet zoeken?
Of wat ik eventueel nog kan testen voordat hij richting de dealer gaat?

• 4 weeks later...
Posted

Je kan makkelijk nagaan of het de schokbrekers zijn door gewoon bij het wiel de auto naar beneden te duwen ( op de motorkap zitten en duwen) en dan nagaan hoe vaak hij veert. De auto dient na 1 (Soms een kleine 2de) keer niet meer te bewegen. Is dit meer dan dit dan is de kans groot dat je schokdemper daadwerkelijk niet meer goed zijn. 

• 3 months later...
Posted

Heb hetzelfde gehad, aantal malen terug geweest bij de dealer. uiteindelijk onder garantie deel van de voorwielophanging (dempers/stabilisatiestangen) vervangen. Volgens dealer dure reparatie, maar ja een tevreden klant was voor hem het belangrijkst. Met als resultaat dat ik weer een Sportage (2016) heb gekocht.  

Posted

Heeft de dealer nou wel of niet de stabilisatie stang vervangen? 

Kon niet goed uitlezen. 

Maar 99% dat het de stabilisatie stang zal zijn. zou gelijk beide vervangen. 

Die kosten overigens geen drol. eveneens mocht je ook een schokdemper moeten vervangen. 

Posted

Dankjewel voor jullie reacties. 
Sorry dat ik veel te laat reageer.
Ik had dus wel bij het rechte eind, het zat hem wel in 1 van de voorste stabilisatiestangen. Zoals meerdere van jullie het ook al hebben geschetst.
Deze is vervangen onder coulance. Pet je af voor Kia.