Marconus Posted October 9, 2017 Posted October 9, 2017 Al een paar jaar lang een prima versterker van Lightning Audio achterin de kofferbak liggen. Tot ik laatst verbrandt plastic rook. Daarna merkte ik op dat de versterker het niet meer deed. 2 zekeringen van 30A achterop de versterker waren doorgebrand. Heb meerdere malen geprobeerd de zekeringen te vervangen of ze branden direct door of wat ik de laatste keer had dat de versterker begon te fluiten van binnen en behoorlijk te roken. Kabels lijkt niets mis mee te zijn. Wel was ik deze keer door al mijn zekeringen heen en had er een 20A en 25A zekering in zitten. De hoofdzekering dicht bij de accu die was nog intact. Op de 4 kanaals versterker aangesloten was een pioneer subwoofer (gebrugt). Aan de massa had ik ongeveer 15 cm kabel naar een blank geschuurt gordelpunt. Heeft het 2 jaar keurig gedaan. Heb de versterker los geschroefd om te zien wat er precies gebeurt is, alleen kan ik hier geen conclusie uit trekken. Misschien heeft iemand hier een idee wat de oorzaak en/of gevolg geweest kan zijn. Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk Quote
xtra40 Posted October 9, 2017 Posted October 9, 2017 zo te zien heb je je eind trappen er uit gefikt ?? toch te veel van gevraagd tijd voor een nieuwe Quote
Marconus Posted October 9, 2017 Author Posted October 9, 2017 De sub was aangesloten op front kanaal links op de min, en front kanaal rechts op de plus.Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk Quote
xtra40 Posted October 9, 2017 Posted October 9, 2017 had je er geen filter tussen dan ?? ik begrip hier uit dat je hem op een hi output hebt aangesloten maar had je hem dan ook op een hi input aangesloten Quote
Marconus Posted October 9, 2017 Author Posted October 9, 2017 Ik bedoel de speaker out. Op de foto heeft die tussen de los gedraaide inbus gezeten. Dacht misschien heeft de subwoofer er iets mee te maken. Vind het zo raar dat die het al die tijd gedaan heeft. Vaak genoeg op voluit gegaan zonder problemen. Maar ben bang dat het weer een nieuwe word.Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk Quote
Keizerh Posted October 10, 2017 Posted October 10, 2017 Tja, een keer is het over met een hoge belasting Quote
Marconus Posted October 24, 2017 Author Posted October 24, 2017 Inmiddels een nieuwe versterker achterin de pioneer gm5400t. Nu ben ik er achter gekomen dat er iets mis zit met de remote kabel. De versterker ging niet aan maar zodra ik de + en remote doorlus werkt die wel. Weet iemand ook of er een andere mogelijkheid in de kofferbak zit voor het aansluiten van de remote? Anders zou ik helaas de radio weer moeten demonteren, ik vermoed dat het daar achter zit.Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk Quote
xtra40 Posted October 24, 2017 Posted October 24, 2017 heb je geen sigaretten aansteker achter in ?? dis is vaak geschakeld op het contact dan gaat ie aan als je het contact aan doet is bijna het zelfde Quote
Marconus Posted October 24, 2017 Author Posted October 24, 2017 Dat kon wel eens zo zijn nu je het zegt ik zal eens kijken.Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk Quote
Recommended Posts