Kraak/knoep in versnelling.
1 1

3 berichten in deze discussie

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik heb een vraag over het schakelgedrag van de Kia Rio 1.2 superpack ( 2011 met 58.000 op teller.)

Nu na een tijdje merk ik dat ik steeds vaker een krakend/knoepend geluid ervaar, vooral van de 1 naar de 2. Ook de achteruit is soms een heel gedoe om de schakelpook in de achteruit te krijgen. Vooral als je dan snel moet inparkeren is dat vervelend. Verder ervaar ik ook een licht schavend geluid als ik achteruit de oprit afrijd. De remmen keer nalaten kijken maar zijn nog prima.  Dit uiteraard aangekaart bij dealer. Maar ze zeggen dat het bij deze type auto hoort en dat ze er verder niks aan kunnen doen. 

Het zit me gewoon niet lekker, zeker gezien dat over aantal maanden de garantie voorbij is. 

Hoe ervaren jullie het schakelgedrag en is er wel iemand tot een oplossing gekomen voor dit euvel ? 

mvg Wilfred.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo, 
Ik heb een vraag over het schakelgedrag van de Kia Rio 1.2 superpack ( 2011 met 58.000 op teller.)
Nu na een tijdje merk ik dat ik steeds vaker een krakend/knoepend geluid ervaar, vooral van de 1 naar de 2. Ook de achteruit is soms een heel gedoe om de schakelpook in de achteruit te krijgen. Vooral als je dan snel moet inparkeren is dat vervelend. Verder ervaar ik ook een licht schavend geluid als ik achteruit de oprit afrijd. De remmen keer nalaten kijken maar zijn nog prima.  Dit uiteraard aangekaart bij dealer. Maar ze zeggen dat het bij deze type auto hoort en dat ze er verder niks aan kunnen doen. 
Het zit me gewoon niet lekker, zeker gezien dat over aantal maanden de garantie voorbij is. 
Hoe ervaren jullie het schakelgedrag en is er wel iemand tot een oplossing gekomen voor dit euvel ? 
mvg Wilfred.

Bekend probleem
Als het gied is heb je dan smorgens als het eat kouder is en beetje vochtig is dat de koppeling juttert met weg rijden de eerste paar 100 meter
En dat is je koppeling zou je dealer toch moeten weten

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klopt idd wat je beschrijft!. Nu met deze weersomstandigheden is het koppelgedrag de eerste meters zeer onrustig.  Ik ben al tig keer langs dealer geweest en telkens niks aan te doen. Er mee door blijven rijden lijkt me ook niet verstandig :(  Maar als je steeds word weg gestuurd met antwoorden: Kraakje hoort erbij ( Het is geen audi he). Dit hoort bij het type auto, hoef je geen zorgen om te maken...het is een gevoelige koppeling etc... Dan denk ik als leek het zal dan wel.  Ik heb veel auto's uit de vag-stal gereden, nooit kraakjes met schakelen opgemerkt. Zelfs onze 2e oude barrel doet dat niet eens:)

Maar weer eens een bezoekje brengen aan de dealer. Hopelijk komen we tot een oplossing, mag hopen onder garantie gezien de km stand. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
1 1